Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری گزارش دادند که امارات پس از گذشت تقریبا دو سال از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گام دیگری در جهت تقویت منافع این رژیم اما این بار در آفریقا برداشت و بر همین اساس در صدد تشکیل پایگاه مشترک اطلاعات با این رژیم در آفریقا برآمده است .

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای عربی ۲۱ ، اطلاعاات انتشار یافته نشان می دهد که وزارتخانه های خارجه دو طرف سعی دارند برای ایجاد ارتباط میان شرکت های دو طرف در آفریقا پایگاه مشترک اطلاعات در این قاره راه اندازی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طرح های مشترک دو طرف حول محور کشاورزی ، آبرسانی ، مخابرات و جهان دیجیتال تمرکز خواهد یافت به ویژه با توجه به اینکه رژیم اشغالگر قدس طی سال های گذشته تحت عناوین اقتصادی به طور فزاینده نفوذ و حضور خود را در این قاره گسترش داده است.

این توفق جدید مرحله دیگری از پیشرفت سریع روابط اقتصادی میان ابوظبی و تل آویو به شمار می رود . با توجه به اینکه از زمان امضای توافقنامه عادی سازی میزان مبادلات تجاری میان دو طرف ظرف فقط یک سال به میزان ۴۳۸% افزایش یافته است و به ۳.۷ میلیارد شیکل معادل ۱.۱ میلیارد دلار بالغ گردید که بیش از میزان مبادلات تجاری میان مصر و رژیم صهیونیستی است .

بر مبنای ارزیابی های به عمل آمده پیش بینی می شود که تبادل تجاری میان دو طرف طی سال های آتی سالانه به میلیاردها دلار بالغ گردد.

لازم به یادآوری است توافق ابوظبی و تل آویو جهت همکاری در قاره آفریقا در وهله اول به نفع رژیم اشغالگر قدس است زیرا این رژیم در ارتباط با نیازهای قاره آفریقا در مقایسه با امارات اطلاعات بیشتری در اختیار دارد با توجه به اینکه وزارت اقتصاد اسراییل چندی پیش فاش کرد که با توسعه یافتن صادراتش در آفریقا ۷۰۰ میلیون دلار در انتظار شرکت های ذیربط اسراییلی بسر می برد.

اسراییل با در پیش گرفتن رویکرد اقتصادی در آفریقا در صدد گسترش بخشیدن به اقتصاد و فراهم کردن فرصت های شغلی بیشتر برای اسراییلی ها است .

بر اساس آمار انتشار یافته میزان سرمایه گذاری و صادرات اسراییل در کشورهای آفریقایی عبارت است از : کنیا ۱۵۰ میلیون دلار ، نیجریه ۱۰۵ میلیون دلار ، اوگاندا ۷۰ میلیون دلار ، اتیوپی ۳۳ میلیون دلار ، کامرون ۶۰ میلیون دلار .

رژیم صهیونیستی با تعیین هیات های تجاری جدید در برخی از کشورهای آفریقایی در صدد نفوذ به بازار این قاره است و همین امر باعث می شود تا استفاده اسراییل از سرمایه اماراتی ها در این قاره با سود بیشتری برای تل آویو همراه شود.

راهبرد اسرائیل در آفریقا بر ابعاد امنیتی و دفاعی تعریف شده است. در قالب این راهبرد رژیم صهیونیستی نسبت به منطقه دریای سرخ حساسیت راهبردی و حیاتی دارد. برخی از نظریه‌پردازان استراتژیک و نظامی معتقدند دریای سرخ شاهرگ امنیت اعراب است. بنابراین صهیونسیت‌ها از آغاز تأسیس دولت اشغالگر اسرائیل با استفاده از روش‌های سیاسی و به کارگیری ابزارهای مختلف مانع از تبدیل شدن این دریا به یک دریاچه عربی شده‌اند. این رژیم با تأسیس شرکت‌هایی در زمینه‌های صنایع، کشاورزی، پرورش ماکیان و دام، آموزش کشاورزی و حمل و نقل دریایی، شرکت‌های هواپیمایی و... در قاره افریقا نفوذ نموده است. تل‌آویو مبارزه با اسلام را یکی از اصول و سرفصل‌های راهبرد کلان خود در آفریقا می‌داند و از اقلیت‌های یهودی در کشورهای آفریقا حمایت می‌کند و سعی دارد آنها را به هرم قدرت نزدیک کند. خلاصه آن‌که فعالیت رژیم صهیونیستی در قاره‌ی سبز عمدتاً ماهیت نظامی و استراتژیکی دارد و کارشناسان اسرائیلی که تحت پوشش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به کشورهای این قاره اعزام می‌شوند اهداف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات را تعقیب می‌کنند.

۱۴۸۷

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تل آویو ، قاره آفریقا ، دریای سرخ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تل آویو قاره آفریقا دریای سرخ رژیم صهیونیستی میلیون دلار تل آویو دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشورهای آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشورهای آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌توان ایران اسلامی را کشوری پیشرفته و فناور نامید. شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه ایران به آفریقا به نسبت کشور های غربی اظهار کرد: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دیدگاه حائز اهمیت است. تاریخ آفریقا نشان دهنده این است که بسیاری از کشورهای غربی چگونه ذخایر آفریقا را چپاول کرده‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمدی در آفریقا وجود دارد، بیان کرد: این باور ماست اگرچه غربی‌ها تبلیغ می‌کنند که خودشان می‌توانند دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارند اما ما باور داریم که استعداد،‌ دانش و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و توان دستیابی به بسیاری از عرصه‌ها را دارد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899733

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم