Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی پور روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرزی با اشاره به لزوم برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق بیان کرد: آستارا یکی از مرزهای مهم کشور است و حافظان نظم و امنیت اجتماعی، در حوزه اقتصادی نیز به طور جدی با هرگونه قاچاق کالا و ارز برخورد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخوردهای مداوم با پدیده شوم قاچاق تصریح کرد: از ابتدای ماه جاری توسط اداره کل گمرک آستارا و مرزبانان اقتصادی کشورمان ۱۰ پرونده قاچاق کالا شامل کشف ۸ کامیون و خودروی قاچاق در مرز آستارا تشکیل شده است و ارزیابی ارزش ریالی این پرونده ها توسط کارشناسان در مرحله بررسی قرار دارد.

رضایی پور ادامه داد: همچنین توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا از ابتدای سال جاری ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم ماریجوانا در بخش لوندویل و ۱۰۵ تن کود شیمیایی قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، در آینده به شریان حیاتی و اقتصادی این بخش از کشور تبدیل خواهد شد و تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه از اهمیت لازم برخوردار است.

وی با اشاره به حجم قابل توجه کالاهای قاچاق ضبط شده در انبارهای گمرک، از عدم استقرار نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این شهرستان به منظور تعیین تکلیف کالاها انتقاد کرد و گفت: در چند مرحله با مکاتبه و پیگیری، استقرار نمایندگی این سازمان و تعیین یک انبار برای کالاهای آن درخواست شده است که تاکنون از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان حرکت قابل توجهی در این خصوص مشاهده نشده است.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت توریسم درمانی برای این شهرستان بیان کرد: داروهای مکشوفه سرمایه کشور است و باید با سیر مراحل قانونی و تاییدیه شبکه بهداشت و درمان به چرخه مصرف مردم برسد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها آستارا کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد