Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به بهترین انواع کفپوش‌های صنعتی و با کمک مهندسین شرکت دانش بنیان «بهبد صنعت پارسا» این نکته را بررسی خواهیم کرد که هر کفپوش برای کدام محیط مناسب است. گاهی اوقات، انتخاب کفپوش صنعتی بر اساس ترجیح و سلیقه شخصی است، ولی موارد بسیاری وجود دارد که عوامل محیطی و نکات فنی باعث می‌شود که بتوان از یک محصول استفاده کرد یا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع کفپوش‌های صنعتی

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی به دلیل تطبیق پذیری بالا و دوام طول عمر بسیار خوبی که دارد، یک انتخاب بسیار محبوب برای محیط‌های صنعتی است.

ساده‌ترین تعریف کفپوش اپوکسی، بیانگر سطحی است که شامل چندین لایه اپوکسی که روی کفی با عمق حداقل دو میلی متر اعمال می‌شود. معمولاً هنگام مقایسه کفپوش اپوکسی و پوشش کف اپوکسی، سردرگمی ایجاد می‌شود. تفاوت بین این دو در عمق اپوکسی نهفته است - همانطور که گفته شد، کف‌های اپوکسی به عنوان یک پوشش اپوکسی با ضخامت حداقل دو میلی متر طبقه بندی می‌شوند. هر کف اپوکسی کمتر از دو میلی متر ضخامت معمولاً به عنوان پوشش کف اپوکسی شناخته می‌شود و دیگر اطلاق کفپوش اپوکسی به آن شاید چندان درست نباشد.

کفپوش پلی یورتان

ما اغلب شاهد استفاده از کفپوش‌های پلی یورتان در مکان‌هایی هستیم که ممکن است اپوکسی مناسب نباشد. شاید گسترده‌ترین استفاده از پلی یورتان‌ها در پارکینگ‌های چند طبقه و ورزشگاه‌های چندمنظوره باشد. به دلیل خاصیت کشسانی پوشش و منعطفی که دارد، می‌توانند به عنوان یک لایه ضد آب برای هر طبقه عمل کنند.

کفپوش‌های پلی اورتان برای استفاده در فضای باز نیز مناسب هستند. اپوکسی در برابر اشعه UV خورشید مقاوم نیست، اما پلی یورتان‌های آلیفاتیک مقاوم هستند. پوشش‌های کف پلی اورتان آلیفاتیک انعطاف پذیر هستند و همین خاصیت است که آن‌ها را به یک راه حل عالی برای زمانی که می‌خواهید پوشش به عنوان یک سطح ضد آب در بالای محافظ کلی بتن عمل کند تبدیل می‌کند.

مزایای کفپوش اپوکسی

کفپوش‌های اپوکسی در برابر تعداد زیادی از مواد شیمیایی مانند حلال‌ها و اسید‌ها مقاوم هستند. زیبا، چشم نواز و تزئینی هستند. کفپوش‌های اپوکسی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود می‌باشند. انجام پروژه کفپوش اپوکسی بسیار سریع است. نگهداری و ترمیم کفپوش‌های اپوکسی بسیار آسان و کم هزینه است. کف‌های اپوکسی بدون درز و ضد رطوبت هستند و بنابراین به راحتی تمیز می‌شوند. با گرمایش کف کاملا سازگار هستند. کفپوش‌های اپوکسی بسیار مقاوم هستند. این باعث می‌شود که کف‌های اپوکسی برای مصارف سنگین و بار‌های مکانیکی مانند تردد لیفتراک در انبارها، کارگاه‌ها و مناطق تولیدی مناسب باشند.

کاربرد‌های کفپوش اپوکسی

ترکیبات پوشش دهنده اپوکسی به دلیل توانایی آن در ایجاد یک ماده قوی، بادوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند. می‌توانید پوشش‌های اپوکسی را در سراسر کارخانه‌های تولید صنعتی، پارکینگ، بیمارستان، گاراژ، سوله، انبار، رستوران و هتل، شهربازی، آشیانه هواپیما و... استفاده کنید.

از جمله محیط‌هایی که کفپوش اپوکسی بیشتر در آن استفاده می‌شوند:

کارخانه پارگینگ مجتمع تجاری و اداری بیمارستان و مطب ویلا‌ها سالن‌های ورزشی پالایشگاه‌ها
و...

پارکینگ

پارکینگ اپوکسی یکی از انواع کفپوش اپوکسی و یکی از انواع کفپوش پارکینگی است که به راحتی روی سطوح بتنی اجرا می‌شود. پارکینگ اپوکسی بدون درز و یکپارچه است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کفپوش صنعتی چسبندگی عالی آن به سطوح بتنی، سنگی و سرامیکی است.

لازم به ذکر است که الزامات ویژه سطوح سرامیکی برای ساخت فضا‌های پارکینگ اپوکسی باید رعایت شود، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، پاک کننده ها، آتش سوزی، قارچ‌ها و باکتری‌ها از دیگر ویژگی‌های این نوع کفپوش می‌باشد. نگهداری پارکینگ اپوکسی آسان و ارزان است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های کف پارکینگ اپوکسی نسبتا زیاد و متنوع است و حتی امکان طراحی راه راه روی این کفپوش‌ها وجود دارد. کفپوش پارکینگ اپوکسی ماندگاری بسیار بالایی دارد. به همین دلیل برای پارکینگ مجتمع‌های صنعتی و تجاری با ترافیک سنگین استفاده می‌شود.

بیمارستان

کفپوش اپوکسی پرکاربردترین کفپوش در بیمارستان‌ها می‌باشد. بیشترین تصادف و مشکلات در بیمارستان‌ها مربوط به سر خوردن و سقوط افراد یا اشیا است.

پوشش‌های کف اپوکسی با افزودن مقاومت در برابر لغزش، این خطر را کاهش می‌دهند. کفپوش‌های اپوکسی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در برابر خرابی و زوال رنگ را تشدید می‌کنند. این نوع کفپوش همچنین محیطی عاری از میکروب را فراهم می‌کند و به بیمارستان‌ها اجازه می‌دهد تا استریل خود را حفظ کنند. پوشش‌های کف اپوکسی در اتاق‌های عمل و بیماران، حمام‌ها و فضا‌های مشترک عملکرد خوبی دارند.

نحوه تهیه کفپوش صنعتی از مرکز تولید و اجرا

انجام درست این پروژه نقش بسیار مهمی در طول عمر ساختمان شما و همچنین کنترل هزینه‌ها دارد. شرکت بهبد صنعت پارسا بیش از ۱۰۰۰ پروژه را در طی ۱۵ سال فعالیت خود به انجام رسانده است. برای ارتباط با بهد صنعت پارسا می‌توانید با شماره‌های موجود در epoxyfloor.ir تماس بگیرید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کفپوش های صنعتی تبلیغات کفپوش های اپوکسی پارکینگ اپوکسی کفپوش اپوکسی انواع کفپوش صنعت پارسا پلی یورتان کفپوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

ماهرخ عباسپور: حواشی مست عشق تقریبا هفته گذشته و ۴۸ ساعت پیش از اکرانش آغاز شد، همان فیلمی که اکران آن تقریبا یک هفته به تعویق افتاد و به پنجم اردیبهشت موکول شد و این تاخیر یک هفته‌ای بخاطر مسائل فنی رخ داد.

شاید بتوان گفت که «مست عشق» که مراحل اولیه ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، یکی از پر حاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به شمار می‌آید. بگذارید به روزهای ابتدایی شروع ساخت «مست عشق» بازگردیم؛ ۲۴ شهریور ۹۸ بود که اعلام شد قرار است داستان زندگی شمس و مولانا ساخته شود. اثری به نام «مست عشق» که حسن فتحی آن را کارگردانی می‌کرد و مهران برومند تهیه‌کننده‌اش بود. فیلمنامه را هم فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشتند. همان زمان هم اعلام شد که قرار است بازیگران و عوامل ایرانی و ترکیه‌ای همچون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم و حسام منظور در این اثر حضور پیدا کنند. البته این فقط مقدمه‌ای بر حواشی داستان عاشقانه«مست عشق» با بازی شهاب جسینی و پارسا پیروزفر بود.

فیلم «مست عشق» با جذب ۲۰۸ هزار مخاطب از پنجم تا هفتم اردیبهشت رکورد بزرگی برای خود ثبت کرد.

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد و بازیگران این فیلم نیز پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و هانده ارچل هستند.

حالا دیگر بیش از یک ماه از اکران «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «ایلیا در جستوجوی قهرمان» به کارگردانی سید علی موسوی‌نژاد، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «پرویزخان»به کارگردانی، می‌گذرد و حدود دو هفته است که «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و دو روز است که «مست عشق» روی پرده سینما رفته است.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و این رقم در دو روز کذشته به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و این میزان از فروش کمتر از ۴۸ ساعت جایگاه صدرنشین گیشه را از «تمساح خونی» گرفت و این فیلم را با تقریبا ۲۳۳ هزار مخاطب و فروش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم گیشه قرار داد. این فیلم با بازی الناز حبیبی، سعید آقاخانی و جواد عزتی روایت زندگی دو جوان ساده است که برای لو دادن یکی از مدیران شرکت که اهل قمار بازی است ناچار می‌شوند قمار کنند و برنده یک مبلغ هنگفت شوند و...

فیلم سینمایی «سال گربه» با ۱۹۶ هزار مخاطب و فروش ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده است. بهرام افشاری، سارا بهرامی و هومن برق نوررد از بازیگران این فیلم هستند در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

در ادامه «بی بدن» با ۹۹ هزار مخاطب، «آسمان غرب» با ۳۲ هزار مخاطب، «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با ۳۰ هزار مخاطب، «آپاراتچی» با ۱۱ هزار تماشاگر، «نوروز» با ۸ هزار مخاطب و «پرویز خان» با فروش دو هزار بلیت به ترتیب جایگاه چهارم تا ششم گیشه را به خود اختصاص دادند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899883

دیگر خبرها

  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل