Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سامانه سماح از 10 تیر برای پیش ثبت‌نام اربعین در دسترس مشتاقان زیارت اربعین قرار گرفته است و تاکنون 520 هزار نفر با پیش‌ثبت‌نام در این سامانه برای زیارت اربعین امسال اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، با تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام در ایام اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مشتاقان زیارت اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: تشرف میلیونی زائران به یک کشور دیگر نیازمند برنامه‌ریزی است. هدف از ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح برنامه‌ریزی دقیق از حمل و نقل، اسکان و تغذیه و سایر خدمات است.
حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی با اشاره به اینکه زائران اربعین باید تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرند، افزود: داشتن بیمه برای زائران اربعین امری ضروری است و ما قصد داریم همه زوار را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا در صورت مشکلات احتمالی متحمل هزینه بالا نشوند. بر همین اساس برای تشرف به زیارت اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.
‌روند پیش ثبت‌نام در سامانه سماح تا 31 تیر ادامه دارد و مشتاقان زیارت اربعین می‌توانند با مراجعه این سامانه اقدام کنند.
با توجه به لزوم حفظ سلامت زائران، ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل 2 دُز واکسن کرونا و دُز یادآور را مورد تأکید قرار داده است و این سامانه به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت متصل است و فقط افرادی که حداقل 2 دُز واکسن کرونا زده اند، امکان پیش ثبت‌نام دارند.
افراد در سامانه سماح، مرز احتمالی برای تشرف به پیاده‌روی اربعین را نیز انتخاب می‌کنند که علاوه بر مرز هوایی، مرز‌های مهران، شلمچه، خسروی و چذابه در فهرست مرز‌های زمینی سفر اربعین قرار دارند. این اقدام به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای خدمات‌دهی مطلوب به زوار اربعین صورت گرفته است.
ستاد مرکزی اربعین امسال پیش‌بینی تشرف حدود پنج میلیون ایرانی به مراسم پیاده‌روی اربعین را کرده است و کمیته‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی برای حضور میلیونی عاشقان حسینی پس از 2 سال محدودیت در این مراسم هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اربعین سامانه سماح مشتاقان زیارت زیارت اربعین برنامه ریزی پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو