Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون موقت به حدی درگیر رقابت انتخاباتی شده که هیچ بعید نیست کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار به جای تعلیق باشگاه‌های ایرانی، لیگ برتر ایران را معلق کند

کاظم اولیایی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای به فدراسیون موقت هشدار داد.

به گزارش طرفداری، در حالی که فدراسیون موقت سرگرم رقابت انتخاباتی فدراسیون فوتبال شده، این خطر وجود دارد که تیم های استقلال و پرسپولیس همچنان دور از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باقی بمانند اما حالا کاظم اولیایی که سابقه عضویت در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای را داشته، هشدار می دهد خطر برای فوتبال ایران جدی‌تر از حذف سرخابی ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم اولیایی در این خصوص به طرفداری گفت:

متاسفانه پس از آن که سال گذشته به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعات غلط داده شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر آن که تیم های ایرانی استقلال و پرسپولیس را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت، فعالیت کمیته های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در فوتبال ایران را معلق کرد. سال گذشته بارها به فدراسیون وقت هشدار دادیم از انتشار و ارائه اطلاعات غلط خودداری شود چرا که این خطر را حس می کردیم که در راستی آزمایی، فوتبال ایران سربلند نشود و آسیب ببیند. بعد از اتفاقات تلخ سال گذشته، حالا کمیته های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای در فوتبال ایران تعلیق هستند و به همین دلیل باشگاه‌های ایرانی نمی توانند بارگذاری مدارک را از داخل ایران انجام بدهند. ترس من این است که دوستان در فدراسیون موقت درگیر رقابت انتخاباتی باشند و از این موضوع غافل شوند.

کاظم اولیایی تاکید کرد:

اگر مدارک به موقع و تا قبل از ۳۰ آگوست که پایان مهلت قانونی است، بارگذاری نشود و به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا نرسد خطر ادامه تعلیق استقلال و پرسپولیس وجود دارد و خطر بزرگ تر این است که احتمال دارد حتی لیگ برتر فوتبال ایران معلق شود چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد باشگاه ها علاوه بر دریافت مجوز بین المللی با رعایت استانداردها مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ داخلی را هم دریافت کنند. به طور نمونه برای صدور چنین مجوزی تایید ورزشگاه ها بر عهده کمیته صدور مجوز حرفه ای و کمیته مسابقات است اما بارگذاری مدارک باید از طریق فدراسیون انجام شود که با توجه به تعلیق کمیته های بدوی و استیناف این خطر وجود دارد که این بار کنفدراسیون فوتبال آسیا در برخوردی سخت‌گیرانه‌تر حکم به معلق شدن لیگ برتر ایران بدهد و دیگر هیچ یک از تیم های ایرانی نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

اخبار داغ 

پیوستن شایان مصلح به کمپین مخالفت با گشت ارشاد مانع بزرگ برای انتقال گومیس به سپاهان اولین حضور روبرت لواندوفسکی در تمرینات بارسلونا / عکس ترکیب احتمالی بایرن مونیخ برای فصل 23-2022/ گزارش بیلد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا صدور مجوز حرفه ای فدراسیون موقت کاظم اولیایی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب این قارچ‌ها باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز‌های گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خود رو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

گفته می‌شود در فصل بهار و با افزایش حجم بارش‌ها، قارچ‌های زیادی در طبیعت می‌رویند و ممکن است برخی افراد بدون آگاهی این قارچ‌های خود رو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف کنند که در نهایت ممکن است منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ افراد شود.

اما سوالی که با انتشار این اخبار در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان قارچ‌های سمی را از غیرسمی در طبیعت تشخیص داد و آیا همه قارچ‌هایی که در طبیعت می‌رویند سمی هستند؟ سوالی که ترحم بهزاد - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به آن می‌گوید طبق مطالعات متخصصین و کارشناسان مربوطه، قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و بسیار خطرناک هستند. تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

بهزاد همچنین از مردم درخواست کرد که از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند جداً خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد که بر اساس گزارش‌های واصله برای سم قارچ، پادزهر وجود ندارد و معالجه میسر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری از صدمات مصرف این نوع گیاهان و عدم برداشت گیاهان ناشناخته است که علاوه بر صدمات جانی، به اکوسیستم مرتعی آسیب می‌رساند، تنوع زیستی را از بین می‌برد، موجب تخریب منابع می‌شود، خسارات و زیان فراوان به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌زند و موجب انقراض گونه‌ها شده و حیات را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان، بیانگر غیر سمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما بوده و آماده سازی آن به صورت کباب، آب پز و بخار پز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌برد و سم زدایی نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود از برداشت و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ‌ها که نوع آن‌ها را نمی‌شناسید جداً خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید