Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@16:20:31 GMT

بیمه نوین موفق در مدیریت بیمه‌های باربری

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۲۹۵

بیمه نوین موفق در مدیریت بیمه‌های باربری

بیمه پول یکی از رشته‌های بیمه‌ای زیرمجموعه بیمه باربری است که در آن انواع وجوه نقد مانند اسکناس، مسکوکات و ارز و وجوه غیرنقد شامل انواع چک، سفته، اوراق قرضه و سکه‌های طلا تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بیمه پول شامل بیمه وجوه در صندوق و پول در راه (در حال حمل) از زیرمجموعه‌های رشته‌ی بیمه باربری است که در آن انواع وجوه نقد شامل انواع پول رایج (اسکناس، مسکوکات) و ارز و وجوه غیرنقد شامل انواع چک، سفته، تمبر، اوراق قرضه و مشارکت، شمش و سکه‌های طلا و نقره تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این گزارش با مزایای بیمه پول آشنا شده و در انتها بهترین شرکت بیمه برای خرید این بیمه نامه نیز معرفی می‌شود.
بیمه پول به دو زیررشته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

بیمه پول در صندوق
با بیمه وجوه در صندوق، بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز خود، تمام وجوه نقد، اوراق بهادار و مسکوکات خود را در تمام ساعات شبانه‌روز، طبق شرایط مندرج در بیمه‌نامه و در محدوده جغرافیایی کشور در مقابل خطرات و حوادث بیمه نمایند.

بیمه پول در راه
با بیمه وجوه در راه، بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز خود، تمام وجوه نقد و اوراق بهادار خود را هنگام انتقال به بانک‌ها، دفاتر، واحد‌های تابعه و یا دیگر مقاصد، طبق شرایط مندرج در بیمه‌نامه، در داخل و بین شهرها، در محدوده جغرافیایی کشور در مقابل خطرات و حوادث بیمه نمایند.

مخاطبین بیمه پول
بانکها، طلا فروشان، صرافیها، موسسات و شرکتها، کلیه بازرگانان، تجار، تولیدکنندگان و تمامی افرادی که نوعی کالای ارزشمند را نگهداری و یا در سطح کشور جابجا می‌کنند به این بیمه‌نامه نیاز دارند و مخاطبین اصلی بیمه وجوه در صندوق هستند.

  تعاریف و اصطلاحات کلی
اصطلاحات زیر صرف نظر از هر معنی و مفهوم دیگری که ممکن است داشته باشند در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به کار رفته است:

بیمه‌گر: شرکت بیمه‌ای است که مشخصات آن در این بیمه نامه نوشته شده است و در ازای دریافت حق بیمه، متعهد به جبران خسارت‌های احتمالی طبق شرایط مندرج در بیمه نامه می‌باشد.

بیمه‌گذار: شخص حقیقی یا حقوقی مذکور در این بیمه نامه است که بیمه را خریداری نموده و متعهد پرداخت حق بیمه آن می‌باشد.

ذی نفع: شخصی است که بنا به درخواست بیمه گذار نام وی در این بیمه نامه درج گردیده است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می‌شود.

حق بیمه: مبلغی است که در بیمه نامه مشخص شده و بیمه گذار موظف است آن را هنگام صدور بیمه نامه یا به ترتیبی که در بیمه نامه مشخص می‌شود، آن را به بیمه گر پرداخت نماید.

مدت بیمه: یک‌سال شمسی است که شروع و انقضای آن در شرایط خصوصی بیمه‌نامه مشخص می‌شود؛ درهرحال پایان مدت قرارداد در صورت نبودن شرط خلاف، تاریخ انقضای مندرج در بیمه‌نامه است.

شرایط اعتبار بیمه‌نامه: اعتبار بیمه‌نامه منوط‌به پرداخت حق‌بیمه مقرر، به‌ترتیبی است که در شرایط خصوصی بیمه‌نامه مشخص شده است.

فرانشیز: بخشی از هر خسارت که به عهده بیمه‌گذار است و میزان آن در شرایط خصوصی بیمه‌نامه تعیین می‌شود.   بیمه طرح‌های مخصوص
بیمه طرح‌های مخصوص بیمه طرح‌های مخصوص شامل بیمه کشتی (شناور)، پول (وجوه)، هوایی است.

در همین رابطه و با توجه به اهمیت بیمه پول در کشور، شرکت بیمه نوین برای مخاطبان خود بهترین بیمه نامه‌ها را طراحی کرده است که در ادامه می‌خوانید.
بیمه پول (وجوه)

بیمه نوین در مدیریت بیمه‌های باربری، بیمه‌های مربوط به وجوه شامل وجوه در راه، کلرینگ و وجوه در صندوق را به شرح زیر صادر می‌نماید:

۱- موجودی در صندوق

بانک‌ها، مؤسسات مالی و شرکت‌ها می‌توانند موجودی نقدی خود اعم از وجه نقد، اوراق بهادار و مسکوکات را در تمام مدت شبانه روز در مقابل خطر‌ها و حوادث ناشی از دزدی مسلحانه و غیرمسلحانه با شکست حرز، تصرف، قهر و تهدید، آتش سوزی، انفجار، سیل، زلزله، شورش، اعتصاب و اغتشاش در محدوده جغرافیایی کشور بیمه کنند. نرخ بیمه وجوه در صندوق با توجه به میزان وجوه و ارزش اوراق بهادار و مسکوکات، نوع صندوق و محل استقرار آن از نظر منطقه جغرافیایی و نحوه حفاظت از صندوق تعیین می‌گردد.

۲- بیمه حمل و نقل پول و اوراق بهادار موسسات مالی

بانک‌ها، مؤسسات مالی و شرکت‌ها می‌توانند انتقال پول از دفاتر خود به بانک‌ها یا واحد‌های تابعه و برعکس را در سراسر کشور (داخل یا میان شهرها) در مقابل خطر‌های ناشی از آتش سوزی، انفجار، صاعقه سرقت مسلحانه و غیرمسلحانه با شکست حرز بیمه کنند.

بیمه کشتی (شناور)

در بیمه کشتی، بیمه‌گر مسئول جبران خسارت وارده به بدنه شناور است که در بعضی از پوشش‌ها سه چهارم مسئولیت ناشی از تصادم و همچنین زیان همگانی تحت پوشش قرار می‌گیرد. بنابراین، در بیمه کشتی خسارت ناشی از خطر‌های زیر تحت پوشش است:

الف) خسارت وارده به کشتی در نتیجه خطر‌های زیر:

آتش سوزی یا انفجار
طوفان
به گل نشستن و برخورد با صخره
تصادم شناور بیمه‌شده با شناور‌های دیگر
برخورد مورد بیمه با وسایل نقلیه زمینی، حوضچه تعمیرات، تجهیزات و تأسیسات ساحلی
زمین لرزه، فوران آتشفشان یا صاعقه
حوادث ناشی از بارگیری، تخلیه یا جا به جایی کالا (یا ماهی صید شده در مورد شناور‌های صیادی)
ترکیدن دیگ بخار، شکست شفت
زیان همگانی و هزینه‌های نجات
خسارت وسایل و ادوات صیادی (در مورد شناور‌های صیادی)
ب) مسئولیت ناشی از تصادم

در صورتی که کشتی بیمه‌شده یا کشتی یا شیء دیگری اعم از شناور یا ثابت تصادم کند و بیمه‌گذار مسئول جبران خسارت شناخته شود. وجه یا وجوهی در رابطه با این تصادم بابت:

تلف یا آسیب دیدگی کشتی دیگر با محمولات آن
تأخیر یا زیان معقول ناشی از عدم استفاده کستی دیگر یا محمولات آن
زیان همگانی، هزینه نجات و یا هزینه‌های نجاتی که طی قرارداد هر کشتی یا کشتی دیگری برای نجات کشتی یا اموال آن انجام پذیرد، طبق شرایط بیمه‌نامه تحت پوشش است.
بیمه‌های هوایی

در بیمه هواپیما، بدنه هواپیما و مسئولیت‌های عمومی‌مالکان هواپیما (نسبت به اشخاص ثالث، مسافران، بار و محموله ها) تحت پوشش قرار می‌گیرد.

الف) بیمه بدنه هواپیما

بیمه بدنه هواپیما خسارت وارد به بدنه یا موتور هواپیما را بر اثر وقوع خطر‌های مشمول بیمه، تأمین می‌کند. همچنین در این بخش، هزینه‌های مربوط به فرود اضطراری هواپیما و هزینه‌های نجات آن طبق شرایط بیمه‌نامه قابل پرداخت است.

ب) مسئولیت قانونی نسبت به اشخاص ثالث (غیر از مسافران)

چنانچه در نتیجه برخورد هواپیما یا سقوط اشخاص یا اشیا از آن، خسارتی به اشخاص ثالث وارد و از نظر قانونی بیمه‌گذار مسئول شناخته شود. به گونه‌ای که وجوهی را به عنوان جبران خسارت بابت جراحت‌های بدنی ناشی از حادثه منجر به فوت و یا غیر از آن و صدمات وارد به اموال بپردازد بیمه‌گر مبالغ پرداختی را به وی بازپرداخت خواهد کرد.

پ) مسئولیت قانونی نسبت به مسافران

بیمه‌گر تمام وجوهی که بیمه‌گذار به‌عنوان مسئولیت قانونی خود برای این موارد پرداخت کند را به وی پرداخت خواهد کرد: صدمات بدنی ناشی از حادثه (منجر به فوت یا غیر آن) وارد شده به مسافران هنگامی‌که سوار هواپیما می‌شوند، مدتی که داخل هواپیما هستند و یا زمانی که از هواپیما پیاده می‌شوند.

ت) مسئولیت قانونی بار و محموله‌ها

بیمه‌گر مسئولیت قانونی از بین رفتن یا خسارت وارده به بار مسافران و وسایل شخصی آنان و همچنین محموله‌های هواپیما‌های باربری را بیمه می‌نماید.

میزان تعهدات بیمه‌گر

تعهد بیمه‌گر در قبال فوت یا صدمات بدنی مسافران هوایی بر اساس پیشنهاد بیمه‌گذار متغیر است.   بر همین اساس شما می‌توانید برای خرید بیمه پول به سایت بیمه نوین مراجعه و بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 عملکرد صنعت بیمه در سال 1401 مندرج در بیمه نامه بیمه وجوه در صندوق مسئولیت قانونی بیمه نامه مشخص بیمه نامه اوراق بهادار مقابل خطر قرار می گیرد جبران خسارت خسارت وارد بیمه گذار بیمه نوین بیمه کشتی طبق شرایط تحت پوشش وجوه نقد بیمه پول بیمه گر حق بیمه خطر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری