Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@01:59:12 GMT

همسر زلنسکی به آمریکا رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۶۵۸

همسر زلنسکی به آمریکا رفت

«اولِنا زلنسکی» همسر رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و همسرس درباره افزایش حمایت‌های غرب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، همسر زلنسکی علاوه بر دیدار با بایدن و همسرش، با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز ملاقات کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این دیدار گفت، بلینکن بر «تعهد آمریکا نسبت به حمایت از پیروزی اوکراین» تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس افزود، بلینکن همچنین تأکید کرد که واشنگتن به فراهم کردن کمک‌های مختلف برای حمایت از پاسخ اوکراین به روسیه ادامه خواهد داد که ابتکار بانوی اول اوکراین برای حمایت از شهروندان دچار آسیب روحی ناشی از جنگ از جمله آن‌ها است.

سفر اولنا زلنسکی به آمریکا در حالی انجام شده که اخیراً «دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین از تماس تلفنی با بلینکن و «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی و گفتگو درباره جنگ با روسیه خبر داد.

کولبا در این‌ باره گفت: «من بر نیاز فوری به افزایش عرضه توپخانه‌های خودکششی هویتزر آلمانی و موشک‌اندازهای چندگانه به اوکراین تاکید کردم. ما اقدامات بعدی برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی اوکراین را نیز هماهنگ کردیم».

روز گذشته (سه شنبه) جان کربی سخنگوی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای ارتباطات استراتژیک اعلام کرد که دولت جو بایدن اواخر هفته بسته کمکهای تسلیحاتی و نظامی برای اوکراین که شامل سیستمهای پرتاب متحرک هیمارس است را معرفی و اعلام خواهد کرد.

علی‌رغم کمک‌های آمریکا و متحدانش در اروپا از اوکراین، به گفته مقامات کی‌یف، روسیه توانسته حدود سی درصد از خاک این کشور را تصرف کند و گزارش‌ها حاکی از این است که موج بعدی حمله زمینی روسیه علیه اوکراین در راه است.

فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: همسر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا