Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:28:18 GMT

سفر به کهنوج با یاد آزاده شهید شهسواری

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۷۴۶

سفر به کهنوج با یاد آزاده شهید شهسواری

به گزارش ایرنا، دیدار با خانواده آزاده شهید محمد شهسواری کوتاه بود و مختصر، چون تراکم برنامه های سفر استاندار زیاد بود و چند شهرستان دیگر هم باید می رفت؛ اما همین فرصت خلاصه هم کفایت می کرد تا در فضایی معنوی، در اتاقی که خود شهید حضور فیزیکی نداشت، ردپا و اثرات حضور و زندگی اش را درک کنیم.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان که خودش از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است، عصر چهارشنبه پس از آنکه در جیرفت توقفی کوتاه داشت و از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی این شهرستان بازدید کرد به کهنوج رفت و همان ابتدای حضورش نیز در محل گلزار شهدای گمنام آرمیده در این شهر حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به شهدای گمنام به اتفاق نماینده مردم جنوب استان در مجلس و دیگر مسئولان محلی به سمت خانه خانواده شهید شهسواری رفت تا هم خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کند و هم از خانواده این آزاده شهید احوالی پرسیده باشد.

طبق روال مرسوم و معمول دیدار مسئولان با خانواده های شهدا، مدیران بیشتر شنونده بودند؛ درستش هم همین است که در این ملاقات ها با هر فرصت زمانی که باشد بیشتر حرف های خانواده های شهدا شنیده شود. استاندار کرمان نیز ضمن احوالپرسی از اعضای خانواده این شهید، وقت خود را به شنیدن سخنان آنان و برخی مسائلی که مطرح کردند اختصاص داد.

آزاده شهید سردار محمد شهسواری که سوم اسفند ۱۳۳۴ در روستای شیخ‌آباد کهنوج به دنیا آمد، با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه رفت که حضورش در جنگ با آغاز «عملیات بیت‌المقدس» مصادف بود.

محمد شهسواری در ۲۲ اسفند ماه ۶۳ طی عملیات بدر، در شرق رودخانه دجله به اسارت نیروهای بعثی درآمد. در این مقطع حساس و دردناک از زندگی دنیایی محمد بود که غیرت علوی‌اش، حماسه بی نظیری را در تاریخ ملت ایران به نام او ثبت کرد. 
شهید شهسواری در سال ۶۹ به همراه سایر اسرا به کشور بازگشت و پس از آن از سوی مسئولان نیز مورد تفقد قرار گرفت و از دست رییس جمهور وقت مدال شجاعت دریافت کرد.
اما آزاده سرافراز، باقی سال‌های عمر خود را به سرایداری یک مدرسه گذراند و سرانجام در ۲۰ مرداد ماه ۷۵ در حالی که عازم مأموریت محوله از سوی لشکر ۴۱ ثارالله (ع) بود، در مسیر زاهدان به فیض شهادت نایل آمد.

تیم همراه استاندار وقتی داشتند خانه خانواده شهید شهسواری را ترک می کردند، هنوز در ذهن داشتند شرایط خاص زندگی این آزاده شهید را مرور می کردند و فداکار پس از این دیدار به باقی برنامه های سفرخود در کهنوج پرداخت.

بازدید از مجتمع معدنی تیتانیوم، دیدار با طلاب حوزه علمیه برادران و شرکت در شورای اداری کهنوج از دیگر برنامه های استاندار در این شهرستان اعلام شده است.

برچسب‌ها کهنوج کرمان شهدا محمد مهدی فداکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهنوج کرمان شهدا کهنوج کرمان شهدا محمد مهدی فداکار شهید شهسواری آزاده شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان

پیکر شهید محمد رنجنوش، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در همدان تشییع می‌شود.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم