Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب  پورناظری که پیش‌تر کنسرت‌نمایش سی را آهنگسازی کرده بود، این وظیفه را این بار به برادرش تهمورس سپرده و خودش علاوه بر این‌که نوازندگی می‌کند، خوانندگی را هم در کنار رضا بهرام تجربه کرده است.

معصومه حق‌جو: ترکیبی از موسیقی، بازی‌های درخشان، نور و تصویر و استفاده از تکنیک ویدئومپینگ در بالاترین کیفیت برای اجرای کنسرت نمایش سی‌صد، آن را از هر لحاظ برجسته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از اجرا، استاد علی نصیریان با هنرنمایی خود در نقش چنگیزخان مغول، سوار بر اسب و رضا کیانیان با اجرای نقش خیام نیشابوری و فردوسی به صورت ویدئومپینگ روی دیوار کاخ ملت در حال ایفای نقش ظاهر می‌شوند.

نورپردازی سه‌بعدی و هماهنگ با اجرای بازیگران یکی از نقاط قوت سی‌صد است.

آغاز سوزاندن کتابخانه‌های نیشابور و همزمانی آن با قرمز شدن نور سن یا تغییر آن به نور ملایم هنگام حضور خوانندگان، به اجرا جلوه دیگری داده است.

هنرنمایی بازیگران در کنار جلوه‌های ویژه بصری که دست‌اندرکاران برای آن سنگ تمام گذاشته‌اند و ترکیب آن با مکان اجرا در کاخ سعدآباد جذابیت خاصی را در این اثر ایجاد کرده است و اصلا شاید یکی از عوامل جذب مخاطبان، همین باشد.

کنسرت‌نمایش «سی‌صد» را می‌توان اثری فاخر با ایده‌ای ارزشمند و جذاب دانست که در برخی قسمت‌ها مانند ویدئومپینگ کیانیان و نصیریان که شاید نقطه قوت استقبال مردم از این برنامه بود خوش درخشید. اما آن‌چه که طی این روزها کمتر به آن توجه شده، نقش محوری و متفاوت اسپانسر در کیفیت اثر است.

تلفیق در گونه‌های مختلف هنر مانند موسیقی یا چند رشته از هنر مانند تلفیق هنرهای نمایشی و موسیقی به عنوان کنسرت‌نمایش به تنهایی می‌تواند ایده‌ای جذاب باشد. اما آن‌چه که در کنسرت‌نمایش «سی‌صد» مشاهده می‌شود، امری فراتر از تلفیق موسیقی و نمایش است.

اجرای «سی‌صد» یکی ویژگی مهم دارد و آن هم بهره‌گیری از برخی تکنیک‌های تصویری برای جذاب‌تر شدن اثر است. اگر قرار باشد ریشه این ویژگی را بررسی و پیگیری کنیم، به تفاوت و برجستگی نقش اسپانسر در اجرا می‌رسیم.

روال مرسوم حضور حامیان مالی یا همان اسپانسرها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری عموما ساختاری مشخص دارد؛ به این صورت که اسپانسرها از برنامه‌ها حمایت مالی می‌کنند و در ازای این حمایت به اشکال گوناگون به تبلیغ محصول یا خدمات خود برای مخاطبان آن برنامه می‌پردازند.

اما در کنسرت‌نمایش «سی‌صد»، شرکت داریا همراه، به عنوان اسپانسر پا را از مشارکت مالی در ساختار مرسوم فراتر گذاشته و کمک کرده که اثر با ساختاری متفاوت و جذاب ارائه شود.

اگر کمی دقیق‌تر به اثر روی صحنه رفته در کاخ سعدآباد نگاه کنیم درمی‌یابیم که شرکت داریا همراه، نقشی مهم در شکل‌گیری این اثر دارد. به این معنا که بخش مهم و جذابی از پروژه بر اساس توان مالی اسپانسر اجرا شده است.

در «سی‌صد» سخت‌افزارهای تصویری به کار گرفته شده صرفا برای نمایش تصاویر استفاده نشدند، بلکه با هماهنگی و ایده‌پردازی تولیدکنندگان محتوایی و کارگردان اثر در قالب ویدئومپینگ به بخشی از اجرا تبدیل شدند که قسمت قابل توجهی از استقبال مخاطبان به دلیل همین بخش مهم اثر بود.

کیفیت بالای کنسرت‌نمایش «سی‌صد» در بهره‌گیری از برخی تکنیک‌های تصویری و سایر ویژگی‌های بصری که حاصل همکاری شرکت داریا همراه به عنوان اسپانسر و مجموعه تولیدکننده بود، این کنسرت‌نمایش را به فصل جدیدی از تبلیغات و اسپانسرینگ در فعالیت‌ها و اجراهای هنری کشور تبدیل کرد.

با وجود هر نقدی که از لحاظ فنی و محتوایی به «سی‌صد» وارد باشد، از نقطه مثبت و متفاوت و کاربردی حضور اسپانسر نمی‌توان به سادگی گذشت.

این موضوع نشان می‌دهد که اسپانسرهای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور باید نگاه خود را کم‌کم به این سو ببرند که به جای بهره‌برداری صرفا تبلیغاتی، در مسیری گام بردارند که در کیفیت اجرا اثرگذار باشند.

«سی‌صد» دست‌کم در بخش اسپانسرینگ می‌تواند الگویی برای سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی باشد. الگویی که در یک فرآیند مشارکتی بین تولیدکنندگان و حامیان مالی، بخشی از سرمایه و جریان حمایت مالی را به صورت هدفمند به اجرا گره بزند.

طبیعتا تا زمانی که روال گذشته اسپانسرینگ، یعنی پرداختن بخشی از هزینه اجرا و استفاده از فضا برای تبلیغ محصول و خدمات مورد توجه باشد، عملا حامیان مالی نقش یک منبع مالی را ایفا می‌کنند. اما با روشی که در کنسرت‌نمایش «سی‌صد» به کار گرفته شد، اسپانسرها نقش خود را از یک منبع تزریق بودجه در ازای تبلیغ، به یک پله بالاتر و نقش مشارکت‌جویانه در اجرا ارتقا می‌دهند که جریان فعالیت‌های حامیانه از رویدادهای فرهنگی و هنری را در کشور هدفمند می‌کند.

بیراه نیست اگر گفته شود که این کنسرت نمایش حاصل یک ورود هوشمندانه به اجرا توسط سرمایه‌گذار و اعتماد اسپانسر به مجموعه تولیدکننده اثر هنری بود. شاید وقت آن رسیده که اسپانسرها به این درجه از اعتماد به هنرمندان برسند تا ایده‌های هنرمندانه آن‌ها را حمایت کنند. اتفاقی که در «سی‌صد» افتاد و همکاری مشترک موفق اسپانسر و حامی مالی را رقم زد.

کد خبر 691952 برچسب‌ها كنسرت موسيقى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كنسرت موسيقى کنسرت نمایش فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت با بیش از ۳۰ اجرا در استان کرمان حضور دارد.

اکبر خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در استان کرمان حضور دارد و بیش از ۳۰ اجرا در مناطق مختلف استان خواهد داشت.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش عروسکی «استخوان ماهی جادویی» یکی از نمایش‌های پرمخاطب کانون در سال جاری، امروز جمعه هفتم اردیبهشت مهمان مردم رفسنجان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با قدردانی از همکاری شهرداری و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اجرای این نمایش تصریح کرد: این نمایش امروز ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: در خلاصه این نمایش عروسکی، سارا فرزند بزرگ پادشاه و ملکه است و ۱۸ خواهر و برادر دارد؛ حقوق پادشاه کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و ملکه نیز بیمار است‌. فرشته از سارا می‌خواهد تا با استخوان ماهی‌ای که در اختیارش هست آرزویی کند تا برآورده شود. اما ترجیح سارا چیز دیگری است.

کد خبر 748043

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین