Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ماگنوس کارلسن» که از سوی فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) ضرب‌الاجلی را برای حضور یا عدم حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ دریافت کرده بود، امروز تایید کرد که در این مسابقات برابر «یان نپومنیاشی» حریف روسیه‌ای خود شرکت نخواهد کرد.

کارلسن در توضیح این اقدام، تصمیم خود را «فاقد هرگونه انگیزه» خوانده و مدعی شده است که صرفا به واسطه تغییرات ایجاد شده در فرمت برگزاری این مسابقات، قصد ندارد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نپومنیاشی که اوایل ماه جاری به عنوان ورزشکار بیطرف در تورنمنتی موسوم به کاندیدهای فیده شرکت کرده بود، موفق شد جواز رقابت با کارلسن نروژی را به دست آورد.

این شطرنج باز ۳۲ ساله در سال ۲۰۲۱ نیز برای کسب عنوان قهرمانی جهان رقیب کارلسن بود اما مرد نروژی به راحتی موفق شد با عبور از وی، برای پنجمین بار متوالی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به‌دنبال این تصمیم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرمیلن که ریاست هیئت امنا فدراسیون شطرنج روسیه را نیز برعهده دارد، با ابراز ناامیدی از این اقدام مرد نروژی گفت: البته که متاسف هستیم. این تصمیم شایسته کارلسن نیست. همچنان از یان حمایت کرده و منتظر قهرمانی او می‌مانیم.

در سوی دیگر، «آرکادی دورکوویچ» رئیس فدراسیون بین‌المللی شطرنج گفت که به تصمیم کارلسن احترام گذاشته و هیچ محرومیتی علیه وی اعمال نخواهد شد.

برچسب‌ها روسیه نروژ دمیتری پسکوف شطرنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه نروژ دمیتری پسکوف روسیه نروژ دمیتری پسکوف شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!

ظاهرا حواشی اخیر پیرامون ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال با محرومیت هوادار پیرمرد سپاهان تمام نشد و این محرومیت شامل هواداران زن دیگر تیمها هم شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

تیم فوتبال نساجی قائمشهر در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در یک بازی حساس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

این تصمیم باتوجه به این موضوع گرفته شده که درب ورودی که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، در این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود. 

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • تغییرات به سود استقلال خواهد شد/ ذوب‌آهن حریف خطرناکی است
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!