Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین نامی در جمع مدیران حوزه آب و انرژی خراسان رضوی در محل خط انتقال آب غرب مشهد  بابیان اینکه : باید حداقل سالانه حدود ۱۵۰ هزار هکتار به فضای سبز کشور اضافه شود و این کار امکان‌پذیر است به‌خصوص با کاشت درخت‌های میوه‌دار که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: سال گذشته در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود ۱۹ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته شد درحالی‌که این عدد باید به بیش یک میلیارد نهال برسد و فاصله زیادی با وضع مطلوب داریم که البته باید از علم جدید برای کاشتن از این فاصله استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: افزودن روزانه به فضای سبز، جنگل‌ها و مراتع کشور می‌تواند به پایداری آب در کشور کمک کند چراکه جنگل‌ها و مراتع آب را در خود نگه می‌دارند.

وی ادامه داد: قبلاً قدرت گرفتن قلمروهای ژئوپلیتیکی کشورها باقدرت نظامی شکل می‌گرفت اما بعد از جنگ سرد، توسعه این قلمروها باقدرت اقتصادی محقق شد و اکنون پس از شیوع کرونا و در دوره پساکرونا قلمروهای ژئوپلیتیکی کشورها فقط با حفظ فضای سبز و توسعه زیست‌محیطی شکل می‌گیرد.

نامی بابیان اینکه  هر کشوری که بتواند قلمرو فضای سبز خود را توسعه دهد در حقیقت می‌تواند وزن ژئوپلیتیکی خود را در جهان افزایش دهد، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها ازجمله ۲ کشور همسایه در اطراف ما به‌سرعت درحال‌توسعه و افزایش وسعت فضای سبز خود هستند و ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به شیوه کشت هیدروپونیک یا همان کشت بدون خاک گیاه در محلول آب و املاح پرداخت و بیان کرد: باید با اتکا به کشت محصولات هیدرپونیک به‌ویژه در محیط‌های کم آب و خشک مانند خراسان رضوی توجه شود.

وی تصریح کرد: مجموع مساحت کشور هلند کمتر از سه استان شمالی ایران است اما این کشور با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشت ازجمله هیدروپونیک در حال حاضر برای ۵۸۰ میلیون نفر غذا و محصولات لبنی تولید می‌کند، در این شیوه کشت، محصولات کشاورزی به شکل سالم و چندین برابر شیوه‌های سنتی تولید می‌شود.

نامی ابراز کرد: بحث آب در منطقه در حال حساس شدن است و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق رودخانه‌ها و دریاها در جهان شناخته‌شده است اما گاهی برای اجرای مفاد این قوانین با برخی همسایه‌ها به لحاظ ارتباط سیاسی، با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی وزارت نیرو را یک وزارت راهبردی توصیف کرد و افزود: در حال حاضر هزاران کیلومتر از رودخانه‌های کشور از میان شهرها و روستاهای ایران عبور می‌کنند که همه این‌ها نیازمند مدیریت است.

معاون وزیر کشور تنها منبع مطمئن و قابل‌اعتماد را آب دریاها عنوان کرد و گفت: این دیدگاه وجود داشت که اگر همه کشورها از آب دریاها برداشت کنند با کمبود مواجه خواهیم شد اما با پدیده ذوب شدن یخ‌ها در قطب شمال و جنوب و بالا آمدن آب دریاها موضوع برداشت از آب دریاها کمبودی ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز کشور کمبود فضای سبز کاشت درخت زیست محیطی معاون وزیر کشور رئیس سازمان مدیریت بحران محمدحسین نامی آب دریاها فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

در جلسه‌ای با حضور سلطانی معاون دادستان قم و مسئولان شهرداری و آب منطقه‌ای استان، دستور فک پلمب ۴ حلقه چاه شهرداری قم صادر شد.

گفتنی است چند روز گذشته خبری به نقل از سازمان آب منطقه‌ای مبنی بر پلمپ ۴ حلقه چاه شهرداری قم با عنوان حراست از منابع آبی استان و بر اساس دستور مقام قضایی منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم روبرو شد.

پیام جوادیان با بیان اینکه متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام نموده است، افزود: این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، و این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

در این راستا دستور رفع پلمب این چاه‌ها توسط معاون دادستانی استان صادر شد و این چاه فک پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • معاون وزیر کشور: همه قوا در «طرح نور» حامی فراجا هستند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم