Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:13:46 GMT

رسیدسازان جعلی در اقلید غافلگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۹۱۳۰

رسیدسازان جعلی در اقلید غافلگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سرهنگ مراد صارمی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده مبنی بر اینکه دو نفر با ارائه رسید جعلی از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات اولیه از مالباختگان، این افراد بیان داشتند که دو نفر به عنوان خریدار به فروشگاه آنها مراجعه و پس از خرید کالا اعلام نموده‌اند که کارت خود را در منزل جا گذاشته‌اند و درخواست شماره کارت جهت واریز وجه نموده‌اند که پس از آن رسید واریز را نشان داده و از مغازه خارج گردیده‌اند که پس از گذشت چند ساعت با بررسی موجودی حساب، متوجه شدیم که هیچ وجهی به حسابمان واریز نشده و خریداران از طریق برنامه جعلی رسیدساز اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی اقلید اظهار داشت: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند هر دو کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهمین سابقه‌دار تا کنون 50 میلیون ریال از 5 مغازه‌دار کلاهبرداری و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست اگر کسی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است برای تشکیل پرونده و رسیدگی به آن به پلیس فتا اقلید واقع در خیابان امام خمینی روبروی فرمانداری مراجعه کنند.

کشف 9 تن آرد احتکار در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف 9 تن آرد احتکار شده در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار آرد یارانه‌ای در انباری واقع در یکی از مناطق شهرستان "خرامه"، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، 9 تن آرد یارانه‌ای احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این زمینه یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ کریمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

گنج یابان در دام پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و دستگیری 3 نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "رامجرد" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات کشف و راننده و 2 سرنشین آن نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می کنیم در صورت اطلاع از فعالیت های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: اقلید مرودشت گنج یابی آرد احتکاری رسیدساز جعلی فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد