Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@21:40:45 GMT

طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۹۱۴۹

طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

شماری از حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در نخستین حج خود پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یاد و خاطره او را با قرائت قرآن، طواف بر گرد خانه کعبه و انجام عمره مفرده به نیابت از سردار دل‌ها زنده نگه داشتند.

به گزارش ایران اکونومیست از  پایگاه اطلاع‌رسانی حج، یکی از وقایع جالب حج تمتع امسال یاد و خاطره سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مدینه منوره و مکه مکرمه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردمی که گویا هیچ گاه جانفشانی‌های حاج قاسم سلیمانی در داخل و بیرون از مرزها را فراموش نمی‌کنند، به شکل خودجوش به یاد این قهرمان ملی و سردار محبوب دل‌ها به قرائت قرآن و ذکر و دعا در حرم نبوی و جوار بیت الله الحرام پرداختند.

زائران مسجدالنبی(ص) در مدینه منوره انجام نماز و ختم قرآن‌ را به یاد حاج قاسم انجام دادند. همچنین در اکثر دعاهای خود به یاد امام راحل و شهدا و به پاس مجاهدتهای سردار دل‌ها نام سردار سلیمانی همواره بر زبان‌ها جاری بود.

در مکه مکرمه در گرامیداشت خاطره سردار دل ها کاروان‌هایی مشاهده می‌شد که به یاد این شهید سرافراز طواف جمعی بر گرد خانه خدا به جای می‌آوردند. برخی نیز عمره مفرده خود را به نیابت از سردار سلیمانی انجام می دهند و زائران زیادی هم به نیابت از ایشان نماز خوانده و دعا کردند.

اگرچه شهید سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «هم قهرمان ملّت ایران و هم قهرمان امّت اسلامی» است و دین بزرگی بر مردم ایران و جبهه مقاومت دارد، اما مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی نیز نشان دادند هیچ گاه نام و یاد و محبت این شهید بزرگوار را از دل و خاطر خویش بیرون نخواهند کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از حجاج کشورمان در قالب ۳۰۱ کاروان به تدریج سرزمین وحی را ترک و راهی نقاط مختلف ایران می شوند. ۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می گردند.

انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.از شامگاه ۲۶ تیرماه نیز پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز شده و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران انجام گرفته است.

همچنین پروازهای فرودگاه جده به مقصد ایران از ۲۳ تیر ماه آغاز شده است، طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با ۹۳ پرواز از فرودگاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور در حال بازگشت هستند. پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد ماه به اتمام می رسد و همه زائران به کشور منتقل خواهند شد.

براساس اعلام مسئولان حج و زیارت، دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان ها ابلاغ شده است. حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد. تعداد حجاج اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران از سوی عربستان سعودی در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر بود که شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می یافت.

اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از حدود ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از ۲۲ خرداد ماه با حدود ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شد که از طریق فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد زائران خانه خدا به عربستان اعزام شدند و از همین خطوط هوایی و فرودگاهها نیز به کشور باز خواهند گشت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مکه مکرمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مکه مکرمه فرودگاه جده سردار دل ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   رضا کارگر  در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های خوزستان در محل فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز گفت: در دولت سیزدهم به فعالیت‌های فرهنگی در فضای فرودگاه‌های کشور بسیار اهمیت داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در فرودگاه‌های کشور افزود: بر همین اساس تلاش شده تا در مناسبت‌های مختلف با اقدامات فرهنگی فضاسازی‌های مناسبی در فرودگاه‌های کشور انجام شود.

دبیر شورای فرهنگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه‌ها پیشانی معرفی هر شهر و استان هستند اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده تا در فرودگاه‌ها بیش از پیش با اقدامات فرهنگی آثار تاریخی و فرهنگی هر شهر و استان به مسافران معرفی شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز امسال مقرر شده در هر فرودگاه میز گردشگری دایر شود.

کارگر افزود: وزیر راه و شهرسازی بر معرفی هر استان در فرودگاه‌ها که محل تردد مسافران از مناطق مختلف داخلی و خارجی هستند تاکید دارد.

وی گفت: توسعه ناوگان هوایی کشور در حال انجام است، اما به دلیل مشکلات تحریم‌ها این توسعه به کندی انجام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: رسانه‌ها زبان و نماینده مردم هستند و در دولت سیزدهم تلاش بر این است که ارتباط با رسانه‌ها تنگاتنگ باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • "عمره مفرده" چه اعمالی دارد؟
  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند