Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی امروز اتوبوس برقی به کلانشهر اراک و ناوگان حمل و نقل عمومی آن افزوده شده که به گفته شهردار این کلانشهر، حمل و نقل عمومی اراک از دیزلی  به سمت الکتریکی و اتوبوس برقی تغییر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، نخستین اتوبوس برقی اراک درحالی به طور آزمایشی آغاز به کار کرد که این اتوبوس ساخت شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) بوده و به طور آزمایشی به مدت 10 روز در اراک، نسبت به جابجایی مسافرین داخل شهری فعالیت می‌کند که براساس اعلام شهرداری اراک ظرفیت این اتوبوس 80 نفر بوده که به طور استاندارد، شامل 35نفر نشسته و 45نفر ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"علیرضا کریمی" شهردار اراک در حاشیه مراسم آغاز به‌کار این اتوبوس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مکو، گروه مپنا و شرکت شتاب در خصوص استفاده از مجموعه فعالیت‌هایی که این شرکت در زمینه تهیه زیرساخت‌ها، ارزیابی و بررسی وضعیت شهر اراک دارد امضا شد تا بتوان در آینده زیرساخت‌های خوبی را در اراک برای استفاده از وسایل حمل و نقل برقی ایجاد کرد و در مرحله بعد آرندی و پژوهشی در خصوص شرکت‌های تولیدکننده سواری‌های برقی انجام می‌شود.

وی افزود: در خصوص شارژر‌های الکتریکی در شهر اراک نیاز بود در کمربندی‌های شمالی و جنوبی جانمایی شود تا در آینده بتوان از فضای شهری که نیازمند تولید انرژی است شارژرها نصب و استفاده کرد.

شهردار اراک تصریح کرد: در مرحله بعد تبدیل اتوبوس‌هایی که در شهر نیاز است از دیزلی  به سمت الکتریکی و اتوبوس برقی بتوان استفاده کرد و زیرساخت‌ها فراهم و ارزیابی شود تا از این فضا استفاده و با شرکت‌های مربوطه تفاهمنامه اجرایی شود.

امیدواریم بتوانیم این اتوبوس را در سراسر ایران به کار بگیریم

"محمدحسین رفان" مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و برق مپنا با اشاره به اینکه امروز در شهر اراک نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل خدمت دوستان رونمایی می‌شود، اظهار داشت: حاصل مشارکت بین گروه صنعتی مپنا و گروه صنعتی عقاب افشان یک اتوبوس تمام برقی است که بهره‌برداری آزمایشگاهی آن در این شهر انجام می‌شود. 

وی افزود: این اتوبوس بر اساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی و ویژگی مهم اتوبوس این است که کاملا ساخت داخل و تمام مراحل تحقیق و توسعه و طراحی و ساخت توسط جوانان غیور کشور ایران انجام شده ‌است.

مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و برق مپنا عنوان کرد: امیدواریم‌ با حمایتی که از سوی مسئولان، وزارت کشور و شهرداری‌ها می‌شود بتوانیم این اتوبوس را در سراسر ایران به کار بگیریم و به بهره‌برداری برسانیم. 

استاندار کرمان: راه‌آهن کشور برای حمل و نقل ریلی زائران اربعین به کمک استان بیاید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در اراک با خرید 80 اتوبوس اجرا شد ناوگان‌ حمل و نقل استان هرمزگان هوشمندسازی می‌شود

یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از حمل و نقل برقی است

"کامبیز مرادی" مدیر عامل شرکت تولید اتوبوس برقی شتاب با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی یا در واقع حرکت آزمایشی اتوبوس برقی زیبا در شهر اراک بودیم اظهار داشت: اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است و باید به این قضیه توجه بیشتری شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از حمل و نقل برقی است و ما آمادگی این را داریم که با همکاری تیم شهرداری یک ناوگان مناسب اتوبوس الکتریکی در این شهر مستقر کنیم تا گام‌های نخست برای حذف آلودگی‌های محیط زیستی در شهر اراک ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت تولید اتوبوس برقی شتاب بیان کرد: اتوبوس زیما یک اتوبوس الکتریکی مبتنی بر باطری است که از آخرین تکنولوژی روز خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند و ویژگی‌های خاصی دارد.

مرادی تصریح کرد: این اتوبوس نخستین اتوبوس مونوکوک کشور و نخستین اتوبوس لوپرور کشور است همچنین این اتوبوس طراحی 100 درصد داخلی دارد و مفتخر هستیم به دانشمندان کشور خود که چنین محصولی را توسعه دادند.

 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوان با مشارکت حاکمیت بویژه نهادهای شهری و امروز در شهر اراک قدم‌های مناسبی برای توسعه ناوگان الکتریکی در کشور برداشته شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی نخستین اتوبوس اتوبوس برقی شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند