Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله متفکرآزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره انتخابات مجلس درباره دیدارهای پوتین و اردوغان با رهبر معظم انقلاب در توئیتر خود نوشت: «محتوای دیدار رهبر معظم انقلاب با آقایان اردوغان و پوتین باید به عنوان یکی از شاهکارهای دیپلماسی در دانشکده وزارت خارجه تدریس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان صریح، دقیق حکمت آمیز مشفقانه، صمیمانه و توام با اقتدار مواضع، گویای دوران عزتمند ایران اسلامی است.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره برگزاری اجلاس آستانه در تهران اینطور نوشت: «برگزاری هفتمین اجلاس آستانه در تهران باحضور روسای جمهور روسیه و ترکیه، بار دیگر نشان داد که مشکلات باید باحضور همسایگان هم سرنوشت حل شود. محور غربی- عبری- عربی دردهه اخیر جز ترور و ویرانی هیچ نداشته. ایستادگی ایران مقابل این محور، ما را یکی از بازیگران تغییر نظم جهانی ساخته است.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌ها در حساب توئیتر خود اینطور نوشت: «آقای روحانی! به یاد دارید طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، آذر ۹۹ تصویب و در اسفند همان سال لازم الاجرا شد! حال سوال این است: آیا از آذر ۹۲ تا آذر ۹۹ که تمام تعهدات را یکطرفه انجام دادید تحریم‌ها را برداشتید، که با بهانه جویی دنبال مقصر می‌گردید؟!»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اقتصاد نیز در دو توئیت جداگانه به نامه منتشرشده خود در یکی از خبرگزاری‌های کشور اشاره داشت و در توئیتر به اظهارات رئیس‌جمهور سابق اینطور واکنش نشان داد: «در نامه‌ای به آقای حسن روحانی به برخی ادعاهای اخیر ایشان پاسخ دادم و نوشتم: دولت حضرتعالی نقدینگی را زیر  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و وقتی می‌خواست به دولت سیزدهم تحویل دهد حدود ۸ برابرش کرد. آیا اطلاع دارید اگر یک دهم نقدینگی که به کشور در دوران شما اضافه شد، به سمت تولید می‌رفت، چه انقلابی در اقتصاد رخ می‌داد؟ از جنابعالی خواهشمندم با درک تحول در ادراک شهروندان ایرانی در توانمندی دولت در حل مشکلات جامعه، دست از سخنان کنایه‌آمیز و بدون نتیجه بکشید و از این جدال بی‌نتیجه فاصله بگیرید.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرهای رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتر مساله قیمت دارو و طرح دارویار را مورد توجه قرار داد و نوشت: «به نظر می‌رسد همچون گذشته، دلالان زودتر از مردم از آغاز طرح دارویار مطلع شده بودند. راه حل مقابله قاطع با این پدیده، برکناری و عزل بانیان وضع موجود در سازمان غذا و دارو است که همچنان از شفافیت و نظارت، گریزان هستند.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیات رئیسه مجلس نیز در توئیتر خود به مساله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در ماه‌های اخیر اعتراضاتی را نیز به همراه داشت اشاره کرد و نوشت: «مجلس مصوبه دولت مبنی بر افزایش فقط ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مغایر قانون دانسته و آن را ملغی کرد. دولت طبق ماده ۹۶قانون تامین اجتماعی  باید عمل کند. مقدار افزایش باید بتواند هزینه‌های سرسام آور را پوشش دهد. منتظر اقدام وفق قانون هستیم.»

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم شهرستان بندر آستارا نیز با انتشار تصویر دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات رهبری درباره لزوم تکمیل و راه‌اندازی راه‌آهن رشت- آستارا در توئیتر خود نوشت: «به نمایندگی از مردم شریف شهرستان مرزی بندر آستارا و استان گیلان از حسن نظر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت راه اندازی قطعه استراتژیک راه آهن رشت آستارا در دیدار با رئیس جمهور روسیه تشکر و قدردانی می‌کنم.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در دو توئیت جداگانه به مسائل روز پرداخت. او در نخستین توئیت خود به وضعیت صهیونیست‌ها اشاره کرد و نوشت: «رئیس ستاد ارتش صهیونیست‌ها گفته "آمادگی نظامی یک وظیفه برای حفظ امنیت ملی است" اما بهترین راه برای حفظ امنیت صهیونیست‌ها فرار فوری است. ما سال‌هاست تمرین کرده‌ایم و برای هر حرکتشان چنان برنامه‌ای داریم که زمین و آسمان را برایشان تبدیل به جهنم کنیم. آن روز برای فرار خیلی دیر است.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در دومین توئیت خود به مسائل مرتبط با شبکه نمایش خانگی اشاره داشت و در حساب توئیتری خود اینطور مرقوم کرد: «شبکه نمایش خانگی به عنوان یک رسانه می‌تواند و باید فرصتی باشد برای نشر و گسترش اسلام ناب محمدی(ص)، ارزش‌های ملی، انسانی و پر کردن اوقات فراغت مردم با تولیدات فاخر و لااقل مفید. پیروی از راهبرد و رویکردهای رسانه‌های معاند و اصرار بدان سرانجام خوبی نخواهد داشت.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون انرژی نیز هست با اشاره به منابع انرژی ایران در توئیتر خود نوشت: «ایران بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد. اینکه در مذاکرات اخیر، روسیه در بالادست این حوزه‌ها سرمایه گذاری می‌کند جزء دستاوردهای قابل تقدیر دولت در توجه و تقویت این مزیت نسبی کشور است.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در توئیت‌های جداگانه به مساله فرونشست در اصفهان و خسارت‌های ایران بعد از لغو برجام اشاره کرد. او در توئیت نخست خود نوشت: «گزارش رئیس بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه  و شهرسازی درباره عدم کاهش فرونشست زمین در اصفهان مهر تاییدی بر نگرانی فعالان محیط زیست اصفهانی و مردم عزیز است. باز هم تذکر می‌دهم: وضع زیست محیطی اصفهان اورژانسی تر از آن است که فکرش را می‌کنیم. برای نجات اصفهان اقدام فوری کنید.»

این نماینده مجلس در دومین توئیت نیز اینطور نوشت: «آقای آمریکا و اروپا! با خروج از برجام میلیاردها دلاربه ایران زیان زدید، حال که نفت لازمید می‌فرمایید ایران باید! به برجام برگردد! چه بایدی؟ لطف یکطرفه موجب وظیفه است. فعلا خسارات را جبران و تضمین کنید که هوایی نمی‌شوید تا ببینیم بعد چه می‌شود!»

عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم به سفر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به کشورهای عربی منطقه اشاره داشت و در توئیتر نوشت: «سفر بایدن معطوف به تقویت اردوگاه تروریسم و غارت منابع انرژی در غرب آسیا بود و در تحقق اهدافش ناکام ماند. اجلاس تهران بر تقویت مناسبات مقاومت متمرکز بوده و بازی غرب و مرتجعین منطقه را خنثی کرده واراده و قدرت تحقق نظمی جدید در منطقه را به رخ کشیده است.»

علی حدادی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در یازهمین دوره مجلس و سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی هم با اشاره به سفر بایدن به عربستان و دیدار با سران این کشور در توئیتر خود نوشت: «عربستان کم کم متوجه می‌شود که امنیت کالایی نیست که همیشه بتوان در مقابل پول خرید. از طرف دیگر فهمیده اگر بخواهد امنیت خود را تامین کند نباید با ایران وارد تنش شود و مهم‌تر از همه آل‌سعود دیگر نمی‌خواهد تمام تخم‌مرغ های خود را در سبد آمریکا قرار دهد. سه شکست استراتژیک برای واشنگتن!»

کد خبر 691965 برچسب‌ها ایران و ترکیه هسته‌ای - مذاکرات ایران و روسیه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و ترکیه هسته ای مذاکرات ایران و روسیه مجلس شورای اسلامی توئیتر خود نوشت مجلس شورای اسلامی نماینده مردم صهیونیست ها عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!