Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هوشنگ محمدی روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان در راستای حمایت و صیانت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تامین نقدینگی آنان پیش بینی و به استان‌ها و بانک‌های کشاورزی ابلاغ شد که تاکنون نیمی از این میزان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش پرداخت تسهیلات کم بهره در اولویت قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ میلیون تولید کننده در بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح کشور فعال است، گفت: تامین امنیت غذایی یکی از برنامه‌های و سیاست‌های دولت سیزدهم است که با حمایت از تولیدکنندگان این بخش و افزایش تکنولوژی می‌توان به  این امر دست پیدا کرد.

محمدی اظهارداشت: درشرایط کنونی کشور که مشکلات اقتصادی در کشور بسیار بالاست، پرداخت ۴۵هزار میلیارد تومان در قالب دیون کشاورزان در دست اجراست تا بدهی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به روز شود.

وی از اجرای طرح‌های حمایتی از جمله خرید تضمینی محصولات و خرید مازاد تولید در حوزه مرغ و تخم مرغ خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها در راستای حمایت از بخش تولید و کاهش آسیب به تولیدکنندگان است.

مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: در تامین امنیت ملی سه مقوله امنیت نظامی، امنیت غذایی و امنیت تکنولوژی در اولویت قرار دارد و تاکنون در کشور درحوزه امنیت نظامی به دستاوردهای خوبی دست پیدا کردیم و تامین امنیت غذایی در اولویت سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی به ایجاد تحولات بزرگ در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۴ میلیون تولیدکننده در بخش کشاورزی در سطح کشور به عنوان سربازان خط مقدم تولید فعالیت دارند. 

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه عملکرد مدیران جهادکشاورزی در استان‌ها توسط تیم‌های نظارتی رصد و ارزیابی می‌شود، گفت: دولت سیزدهم با هیچ مدیری تعارف ندارد و مدیران کم‌کار و مدیرانی که با سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی همراهی نداشته باشند، جابجا خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بخش کشاورزی، گفت: از چندماه گذشته نیز مسوولیت بازرسی و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده و تاکنون وزارت جهادکشاورزی به تامین منابع مالی این بخش نپرداخته است که این امر نیازمند نگاه ویژه است.

کریم منزوی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از مهمترین سیاست‌های وزرارت جهادکشاورزی است و استان در زمینه جذب تسهیلات و اعتبارات رتبه  برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی یک ابزار مهم برای حمایت از بخش‌های مختلف کشاورزی است، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان وتولیدکنندگان بخش کشاورزی باید منابع و مصارف بانک کشاورزی باهم همخوانی داشته باشد.

تامین امنیت غذایی مهمترین رسالت فعالان بخش کشاورزی است

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی مهمترین رسالت فعالان بخش کشاورزی است، گفت: باید برای تامین امنیت غذایی از همه ظرفیت‌ها و منابع استفاده شود.

حسین برزگر افزود: در کشور حدود ۴۰۰ هزار گونه گیاهی شناسایی شد که از این میزان ۳۰ هزار گونه خوراکی، ۱۲۰ هزار گونه باغی و گیاهی بوده است که ۹ گونه گیاهی بالای ۷۰ درصد نیاز غذایی کشور را تامین می‌کند.

وی به کمبود نیروی انسانی در سازمان جهادکشاورزی استان اشاره کرد و گفت: باید در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در این بخش از ظرفیت بخش غیردولتی استفاده شود.

برزگر افزود: هم اکنون زیرساخت‌های عمومی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری ضعیف است و تقویت این زیرساختها نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها، بخش غیردولتی و تعاونی‌هاست.

وی اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری را مهم خواند و گفت: مسئله تامین آب در بخش کشاورزی مهم است.

سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهلات در بخش کشاورزی در سفر رییس جمهور برای استان تصویب شد

رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره اختصاص ۲ هزار میلیارد توان اعتبارات تمکل دارایی در سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در بخش کشاورزی در سفر رییس جمهور به استان اختصاص داده شد.

عطاءالله ابراهیمی افزود: در قالب طرحهای سفر رییس جمهور ۱۴۳ طرح تعریف و تصویب شده است.

وی اظهارداشت: در ۲۲ ماه گذشته ۲۸ طرح تامین و انتقال آب کشاورزی در اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری آغاز شد که  پیشرفت فیزیکی این طرحها بالای ۷۰ درصد است و طرح‌های تامین آب دشت اردل، دیناران، دشتک و آبشاران علیا آماده بهره‌برداری است.

وی از تولید هشت هزار اصله نهال گواهی شده در این مدت در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۶۵۰ هکتار توسعه باغات دیم و ۲۰۰۰ هکتار توسعه باغات آبی انجام شده است، همچنین پلاک‌های مهدیه، بارده و هفشجان رفع تداخل شد.

ابراهیمی گفت: در این مدت ۳۸۳ طرح افتتاح و ۲۳طرح کلنگ زنی شده است.

وی به تهیه بانک جامع اطلاعات کشاورزی در جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: برای برون رفت از چالش آبی و بی آبی در استان طرح استفاده از آب سبز در استان اجرایی شده و تاکنون ۵۰ پایلوت کشت علوفه در استان به مرحله اجرا درامده است.

به گزارش ایرنا، در حکمی سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور آقای محمدی معاون هماهنگی امور استان وزارت جهاد کشاورزی، حسین برزگر به سرپرستی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری منصوب و از خدمات عطاء الله ابراهیمی قدردانی شد.

حسین برزگر در کارنامه خود معاونت بهبود تولیدات گیاهی، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیریت حفظ نباتات استان، مدیریت باغبانی و ریاست مراکز خدمات کشاورزی بن و سامان را دارد.

برچسب‌ها کشاورزی چهارمحال وبختیاری مراسم تودیع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی چهارمحال وبختیاری مراسم تودیع کشاورزی چهارمحال وبختیاری مراسم تودیع تولیدکنندگان بخش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری کشاورزی چهارمحال تامین امنیت غذایی بخش کشاورزی سفر رییس جمهور میلیارد تومان هماهنگی امور جهاد کشاورزی هزار میلیارد سازمان جهاد دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید