Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت؛ با بیان اینکه دولت سیزدهم با مشکلات زیادی به دلیل ضعف مدیریتی در داخل و همچنین تحریم‌‎ها و چالش‌‎های خارجی درگیر است تاکید کرد؛ دولت موظف است در مسیر اهداف انقلاب حرکت کند و مشارکت دهی به مردم از مهم‌‎ترین این هداف است که برگزاری رویداد هم‌‎افزایی مدیران با همین هدف انجام می‌‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رویداد هم‌‎افزایی مدیران ایران صبح امروز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه برگزار شد. در این نشست سید احمد عبودتیان دستار ویژه رئیس جمهور و همچنین علی منصوری دبیر اولین رویداد هم‌‎افزایی مدیران ایران به تشریح این رویداد و همچنین برنامه‌‎های دولت برای مردمی سازی پرداختند.

سید حمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور پیشینه و ضرورت مسئله مردمی سازی را در نقطه تمایز جمهوری اسلامی با همه نظامات سیاسی حضور فعالانه و حقیقی مردم در آن دانست و تاکید کرد: باید به رابطه امت و امامت که مورد تایئد امام خمینی بود بازگردیم.

عبودتیان در ادامه گفت: ما بسیاری از بحران‌های بزرگ را با همت مردمی پشت سرگذاشتیم دفاع مقدس، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی از نمونه‌‎های بارز آن بود، اما در دهه‌‎های گذشته این الگوی مهم و تجربه خوب کمرنگ شد. وی افزود: حتی در این سال‌‎های اخیر در بسیاری از بلایای طبیعی هم این مردم و گروه‌‎های جهادی بودند که کشور را نجات دادند.

عبودتیان هدف از برگزاری اولین رویداد هم‌‎افزایی مدیران کشور را خط شکنی دولت برای مردم سازی خواند و تاکید کرد: ما باور داریم مردم و جامعه نخبگانی برآمده از آن‌‎ها کلید حل بسیاری از مشکلات کشور در مرحله‌‎های مختلف از تصمیم سازی تا اجرا هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما برخی مسائل را آنقدر پیچیده کرده‌ایم که متاسفانه برخی کار‌ها پیش نمی‌رود. شیوه‌نامه‌ها و ضوابط اداری در حوزه‌های مختلف به شدت انجام کار‌ها را کند کرده است. مدیران هم گاهی باورشان شده که تمام کار‌ها را باید خودشان انجام دهند، اما واقعیت این است که امکان چنین کاری وجود ندارد و تنها با مشارکت و حضور مردم است که می‌توان کار‌ها را پیش برد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، گفت: رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱» گامی است برای بسترسازیِ مناسب در جهت حضور مردمی در پیش‌برد فعالیت‌های مهم. این گام اول و بخشی از مسیرِ رفتنِ به سمت دولتِ مردمی است.

موسویان مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهورنیز در این نشست حضور داشت که از شرکت حضور هزار مجموعه مردم نهاد و ۸۰۰ غرفه در مصلی تهران برای برگزاری رویداد هم‌‎افزایی مدیریت ایران خبر داد و این رویداد را گامی بلند در تحقق مردمی سازی دولت و گام دوم انقلاب دانست.

منصوری دبیر رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱» هم در بخش دیگری از این نشست گفت: شعار اصلی دولت شکل دادن دولت مردمی است. نظام جمهوری اسلامی ایران هر جا به پشتوانه‌ی بزرگی به نامِ مردم متصل شده، در حل مسائل موفق بوده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم هزار مجموعه مستقل در حوزه‌های مختلف را برای این رویداد گِرد هم بیاوریم؛ مجموعه‌هایی مردمی و غیر دولتی و غیرحاکمیتی را برای این رویداد انتخاب کرده‌ایم.

منصوری گفت: این مجموعه‌ها را در ۴۰ هزار متر مربع فضا و به مدت چهار روز جمع می‌کنیم. از سوی دیگر مدیرانی که می‌خواهند کار‌های جدید و خلاقانه انجام دهند را از سراسر کشور برای حضور در این رویداد دعوت می‌کنیم. این مدیران می‌توانند براساس برنامه‌ها و کار‌هایی که دارند، مجموعه‌هایی را برای انجام کارهایشان در این رویداد انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این هزار مجموعه از میانِ حدودِ پانزده هزار مجموعه انتخاب شده‌اند؛ آن‌ها را در دسته‌های مشخصی قرار داده‌ایم تا بیایند و خودشان را معرفی کنند. هر مجموعه‌ها اطلاعات و مشخصاتش را در سایت‌ما قرار داده است و صفحه‌ی خاص خود را دارد.

دبیر رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱» گفت: مدرسه‌ی «هم‌افزا» را تشکیل داده‌ایم تا فضا‌های مناسب برای ارتباطِ مدیران با این مجموعه فراهم شود. این دوره از رویداد هم‌افزا، آغاز کار ماست. از طرفی سایت و اپلیکیشنی که طراحی شده، زیرساختی دائمی برای ارتباط مدیران با این مجموعه‌ها است.

وی تاکید کرد: نظام‌مسائل استان‌ها در قالب سی و یک کتاب آماده شده است. این کتاب‌ها در اختیار همه قرار می‌گیرد تا با مطالعه این کتاب‌ها به ایده‌پردازی برای حلِ مشکلاتِ استان‌ها بپردازند.

همچنین در بخش پایانی این جلسه، مدیرانِ کلِ وزارتخانه‌های مختلف، به بیانِ دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود درباره رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱» پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت سیزدهم دولت مردمی هم افزایی ویژه رئیس جمهور افزایی مدیران هزار مجموعه مردمی سازی رویداد هم مجموعه ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷