Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:49:22 GMT

واکنش الکاظمی به حمله ارتش ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۹۶۴۶

واکنش الکاظمی به حمله ارتش ترکیه

نخست‌وزیر عراق در واکنش به حمله ارتش ترکیه به منطقه کردستان تأکید کرد که این کشور حق کامل خود در پاسخ به تجاوزات ترکیه را محفوظ می‌داند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، به حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد.

مصطفی الکاظمی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد: «نیروهای ترکیه، امروز (چهارشنبه) با حمله توپخانه‌ای به یکی از مراکز گردشگری استان دهوک در منطقه کردستان عراق، بار دیگر تجاوزی صریح و آشکار علیه حاکمیت عراق و زندگی شهروندان عراقی و امنیت آن‌ها را مرتکب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام، تعدادی از غیرنظامیان بی‌دفاع که اغلب آن‌ها زن و کودک بودند، شهید و زخمی شدند.»

نخست‌ وزیر عراق اضافه کرد: «این تجاوز ظالمانه ثابت می‌کند که طرف ترکیه‌ای به مطالبات مستمر عراق مبنی بر متوقف‌سازی کارشکنی‌های نظامی علیه خاک این کشور و جان عراقی‌ها بی‌توجه بوده است.»

وی در ادامه با تأکید بر پایبندی عراق به اصل حسن همجواری، گفت که این کشور قاطعانه استفاده از خاک عراق برای تجاوز به همسایگان را مردود می‌داند و در عین حال، بهانه‌های امنیتی برای تهدید شهروندان عراقی و تجاوز به خاک عراق را نمی‌پذیرد.

مصطفی الکاظمی در پایان تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

منابع خبری عراق، ساعاتی پیش، از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند؛ اما با این حال این نهاد وابسته به ارتش عراق اشاره‌ای به نام کشور ترکیه نکرد.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با حزب کارگران کردستان «پ‌.ک‌.ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

مقامات و احزاب عراقی بارها به آنکارا درباره تعرض به خاک این کشور هشدار داده‌اند و از ترکیه خواسته‌اند که اقدامات خود را در خاک عراق متوقف کند و دست از نقض تمامیت ارضی این کشور بردارد؛ با این حال، حملات ترکیه همچنان در ماه‌های گذشته در خاک عراق ادامه داشته است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان