Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از آمادگی شهرداری تهران برای عرضه خرما استان بوشهر به میادین میوه و تره‌بار تهران خبر داد و گفت: در تهران ۲۶۰ میدان میوه و تره‌بار فعال است که نقش مهمی در عرضه خرمای استان بوشهر به بازارهای مختلف دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، ابراهیم رضایی عصر امروز در نشست هماهنگی تشکیل میز ملی خرما استان بوشهر یکی از دغدغه و نگرانی کشاورزان نخل‌دار استان را فروش محصول با قیمت مناسب دانست و اظهار داشت: سال گذشته نخل‌داران استان بوشهر دچار مشکلاتی در عرضه و فروش خرما با قیمت مناسب شدند که امید می‌رود امسال تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی رضایتمندی کشاورزان و فعالان عرصه تولید و فرآوری خرما را هدف از تلاش و پیگیری مسئولان دانست و افزود: در آستانه برداشت محصول خرما استان بوشهر قرار داریم که برای وضعیت مناسب و پایدار محصول با قیمت مناسب و رضایت فعالان این حوزه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل میز ملی خرما در دشتستان خبر داد و بیان کرد: تصمیم‌گیری در میز ملی خرما باید نگرانی کشاورزان و فعالان این عرصه و صاحبان صنایع فرآوری خرما برطرف کند.

وی مذاکره با وزیران جهاد کشاورزی و صمت و معاون وزیر امور خارجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نشست‌هایی با وزیران و معاون وزارتخانه‌های یاد شده آمادگی همکاری برای رفع مشکل کشاورزان، صاحبان کارگاه و صنایع فرآوری و صادرکنندگان اعلام کردند.

رضایی همکاری رئیس سازمان تعاون روستایی در این عرصه را بسیار مهم دانست و گفت: لازم است در میز ملی خرما دشتستان، خریداران و فروشندگان عمده کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مسئولان میادین میوه و تره‌بار دعوت شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خریداران عمده را در عرضه خرما استان بوشهر را مهم دانست و بیان کرد در مذاکره با شهردار تهران آمادگی این شهرداری برای عرضه خرما استان بوشهر در 260 میدان میوه و تره‌بار تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام شد که این مهم ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات محصول خرما استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها پای کار هستند که لازم است کنسرسیوم یا اتحادیه‌ای برای تحقق این مهم شکل بگیرد.

وی قیمت خرما استان بوشهر در تهران نسبت به استان بوشهر غیر قابل قیاس دانست و تأکید کرد: باید در عرضه محصول کشاورزان دست واسطه‌ها حذف شود تا سود اصلی نصیب کشاورزان، صاحبان صنایع و کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری خرما شود.

مشکلات تولید خرما از کشت، برداشت و عرضه استخراج شده است

مدیرکل صمت استان بوشهر نیز از اجرا طرح مطالعاتی توسعه زیرساخت نخیلات و محصول خرما در استان خبر داد و بیان کرد: مشکلات و آسیب‌های تولید خرما از کشت، برداشت و عرضه استخراج شده است که رفع این ضعف‌ها باید عملیاتی شود.

مهدی صفوی از تدوین برنامه بهبود تولید و فرآوری خرما در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مبنای توسعه طرح‌های نخیلات و تولید محصول خرما باید بر اساس تدوین روش بهبود خرما انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه توسعه در عرصه نخیلات و تولید خرما باید توسط بخش خصوصی و حمایت دولت انجام شود افزود: توسعه سردخانه در باغات خرما با پرداخت تسهیلات بانکی یک ضرورت است که کیفیت محصول کشاورزان افت نکند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر حل مشکلات نخل‌داران از تولید تا صادرات و عرضه در بازارهای هدف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: 90 درصد ‌مشکلات کشاورزان در عرصه تولید خرما استخراج شده که باید بر اساس برنامه برای حل مشکلات طرح‌های مورد نظر عملیاتی شود.

تشکیل میز ملی خرما در دشتستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز با اشاره به تشکیل میز ملی خرما در دشتستان خاطر نشان کرد: هدف اصلی تشکیل میز ملی خرما هماهنگی لازم برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در تحقق مطالبات کشاورزان و فعالان عرصه خرما از تولید، فرآوری تا صادرات است.

میز ملی خرما؛ گوجه فرنگی و میگو پرورشی در استان بوشهر تشکیل می‌شود نمایشگاه خرما در استان بوشهر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود 17 هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر آماده ارسال به دیگر مناطق است

علی باستین استفاده از تجربه میز ملی خرما در سال‌های گذشته را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تمام تلاش این است که منفعت اصلی به کشاورز و صاحبان صنایع و کارگاه‌های تولید و فرآوری خرما برگردد.

وی توسعه زیرساخت‌ها در نخلستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تلاش می‌شود مشکلات سال گذشته کشاورزان و فعالان عرصه خرما امسال تکرار نشود.

انتهای پیام/190/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تشکیل میز ملی خرما کشاورزان و فعالان خرما استان بوشهر میز ملی خرما داد و تصریح استان بوشهر استان بوشهر میوه و تره بار فرآوری خرما محصول خرما تولید خرما عرضه خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو