Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رضا محمدی گفت: با اجرای طرح ملی دارویاری، ۱۱۹ قلم داروی otc تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف بیماری‌های مزمن نیز بیمه می‌شود. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طرح دارویاری با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۳ تیرماه در سراسر کشور به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدی هدف از اجرای این طرح ملی را بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، برقراری پوشش بیمه‌ای برای تمام افراد ایرانی، کنترل قاچاق دارو، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و رفع کمبودهای دارویی عنوان کرد و افزود: نتیجه اجرای این طرح اصلاح یارانه دارو، تأمین پایدار دارو و بهبود دسترسی مردم به دارو است. 

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح داروهایی که پیش از این بیمه نبودند و همچنین ۳۶۶ قلم داروی ضروری پرمصرف بیماران مزمن، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: در این طرح مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نخواهند داشت و ثابت ماندن هزینه پرداختی از جیب بیماران از اهداف اصلی این طرح است. 

محمدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سه دهک اول جامعه به صورت خودکار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و سایر افراد جامعه که هیچگونه بیمه درمانی ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب درخواست بیمه سلامت خود را ثبت نمایند. 

وی ضمن اشاره به دستور مستقیم وزارت در خصوص اجرای مطلوب این طرح ملی یادآور شد: از زمان شروع این طرح کلیه داروخانه‌های سطح استان توسط کارشناسان امور دارویی معاونت مورد بازدید قرار گرفته و ضمن نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی این طرح در سطح داروخانه‌ها، روند اجرای طرح نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس

کلیدواژه: غذا و دارو دارویاری بیمه داروخانه پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد