Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی زاده، عضو بخش خصوصی افغانستان گفت: تاجکستان به صادرات ما نیاز دارد، ما می‌توانیم پیاز افغانستان را به این کشور صادر کنیم، امیدواری ما این است که برای ویزای تجار افغانستان، سهولت ایجاد شود.

ازبیکستان، همسایه‌ای تاجکستان و هم مرز با افغانستان نیز از روابط تجاری با افغانستان خبر داده می‌گوید تا چند روز دیگر، تاشکنت میزبان نشستی خواهد بود در مورد افغانستان با اشتراک ۲۰ نهاد و کشور‌های جهان که پاکستان همسایه شرقی افغانستان نیز برای اشتراک در آن اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ مقامات ازبیکستان، گفتگو در مورد همکاری‌های اقتصادی و سیاسی در مورد افغانستان و امنیت در منطقه، از موارد مهم این نشست خواهد بود، نشستی که به گفته‌ای بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، هیئاتی به نمایندگی از افغانستان در این نشست در تاشکنت شرکت خواهند کرد.

روابط تجاری افغانستان با همسایه‌ای شرقی نیز افزایش یافته است، عزیزی سرپرست وزارت تجارت طالبان گفت: صادرات ذغال سنگ افغانستان به پاکستان، روزانه به ۱۰ هزار تُن رسیده است.

رشتیا، کارشناس اقتصادی افغانستان می‌گوید: با افزایش روابط تجاری افغانستان با کشور‌های همسایه، افغانستان میان کشور‌های منطقه و همسایه، نقطه‌ای وصل خواهد بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان صادرات روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند