Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی حسین شهریور عصر چهارشنبه در نشست شورای مهارت خراسان شمالی اظهار داشت: ۴۳ درصد از این مهارت آموزان، افراد دیپلم هستند که امید می رود گامی برای اشتغال زایی برداشته شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی از این طرح بسیار پایین است گفت: در این استان تنها ۱۳۰ نفر در این طرح پذیرش شدند که این شورا باید در این باره برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی برای افراد بالای ۱۵ سال به بالا انجام می شود و در آن، مهارت آموزان از ۲۵ روز تا ۱۸ ماه در کارگاه های صنفی و یا صنعتی کشور مهارت لازم را فرا می گیرند، این افراد در این دوره تحت پوشش مسوولیت مدنی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت مهارت آموزان مشمول قانون کار و قانون تامین اجماعی نمی شوند و بر این اساس صاحبان کارگاه ها نباید دغدغه ای داشته باشند خاطرنشان کرد: تمامی بنگاه های اقتصادی دارای مجوز می توانند در قالب این طرح، مهارت آموز جذب کنند.

عمده بیکاران مهارت فنی ندارند 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بار دیگر تاکید کرد: با وجود اینکه نرخ بیکاری در خراسان شمالی از متوسط کشور بالا است و تعداد بنگاه ها هم زیاد است اما سهم این استان از این طرح بسیار پایین است.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی به کارجویان بالای ۱۵ سال از اولویت های این سازمان است، در کشور ۸.۹ درصد از افراد بالای ۱۵ سال بیکار هستند که عمده این افراد مهارت ندارند و یا مهارت فنی بسیار پایین دارند.

سرعت تحول در بازار کار 

شهریور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نیاز جامعه به مشاغل جدید گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، تا پایان سال ۲۰۲۵، ۸۵ میلیون شغل در دنیا از بین می رود و در این مدت بیش از ۹۷ میلیون شغل جدید ایجا می شود، مطالعات مجمع جهانی اقتصاد هم نشان می دهد ۶۵ درصد از کوکان که در سال های اخیر وارد مدرسه شدند در آیند وارد مشاغلی می شوند که هنوز ایجاد نشده است این بدان معنا است ه اکنون مشاغلی آموزش داده می شود که در آینده وجود ندارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وسنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: سرعت ایجاد مشاغل جدید، درایران هم صدق می کند و باید تلاش کنیم تا با به روز رسانی دانش، در روند رو به رشد در دنیای کار دچار مشکل نشویم زیرا آینده دنیای کار، بسیار متحول است.

تعریف بیش از ۳۳۰۰ استاندارد مهارتی

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای  سه وظیفه مهم دارد که یکی از آن، تدوین استانداردهای آموزش مهارت است، پیش از این ۶ هزار و ۵۰۰ استاندار شغلی تعریف شد اما جذاب نبود و بر این اساس با تغییر رویکردها، استانداردها منطبق با اسـتاندارد های شایسـتگی تعریف شد و اکنون بیش از سه هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی طراحی شده است.

وی تکلیف دیگر این سازمان را اجرای آموزش به وسیله بخش دولتی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رویکرد ما این است که مجموعه آموزش ها به بخش خصوصی واگذار شود زیرا دولت نمی تواند در آموزش سرمایه گذاری کند، با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، بخش خصوصی بهتر می تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

وی، سنجش صلاحیت های حرفه ای را از دیگر رسالت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: جامعه باید اطمینان یابد که سنجش مهارت نیروی کار به درستی انجام می شود و افرادی که گواهینامه دارند، کاملا ماهر بوده و امکان ورود به بازا کار دارند، در این زمینه سالانه ۹۰۰ هزار تا بیش از یک میون نفراز مهارت آموزان مورد سنجش مهارت قرار می گیرند و در آزمون های تئوری و عملی شرکت می کند که ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد از آنان، موفق به دریافت گواهینامه مهارت می شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وسنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: ارتقای کیفیت گواهینامه و اعتبار بخشی به این گواهینامه رویکرد ما است.

برچسب‌ها بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیکاری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیکاری بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیکاری خراسان شمالی سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برنامه ریزی خراسان شمالی مهارت آموزان معاون پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جلیلی» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار داشت: هر جا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های آینده سازمان با برنامه ها هماهنگ می‌شود، توضیح داد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله فناوری حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است، اما بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برونگرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه های ما است

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر «استراتژی برون‌گرایی» بیان‌داشت: در برنامه های تحولی به تجربه کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت های بی شمار و تجربه های جهانی یکی از سیاست های سازمان در برنامه های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش های تعریف شده، مهارت های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می بایست مهارت های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام نخست، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و نگاه به آینده، به مسائل و چالش های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید