Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

چه کسی تصور می‌کرد یک روز قیمت چیپس در یک بسته به ۸۲ هزار تومان برسد؟ در حالی که چیپس یکی از تنقلات بسیار محبوب کودکان و حتی بزرگسالان است که در گذشته حتماً اگر فردی برای خرید به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌رفت، این خوراکی در سبد خریدش جای داشت.

با نگاهی به فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌های عجیب و غریب به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد یک بسته چیپس ۴۴۰ گرمی دیگر گران‌تر از یک کیلو مرغ عرضه می‌شود.

انواع دیگری از چیپس نیز موجود است که جزو گروه لاکچری‌ها قرار می‌گیرد. در حال حاضر گران‌ترین چیپس‌های موجود در بازار پرینگلزهای خارجی هستند که به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش قیمت بالایی داشته‌اند. در حال حاضر قیمت چیپس پرینگلز ۱۴۹ گرمی در سوپرمارکت‌ها ۹۶ هزار تومان است. یعنی هر کیلو از این چیپس بیش از ۶۴۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

اکنون چیپس ساده نمکی ۴۴۰ گرمی ۸۲ هزار تومان، چیپس برگه سیب‌زمینی ۴۵۰ گرمی ۷۶ هزار تومان و چیپس نمکی ۲۴۰ گرمی ۴۲ هزار تومان قیمت دارند. همچنین چیپس با بسته‌بندی کوچک کمتر از ۱۲ هزار تومان پیدا نمی‌شود. این در حالی است که سال گذشته حداکثر قیمت چیپس در بازار کمتر از ۳۰ هزار تومان بود.

چرا قیمت چیپس نجومی شد؟

قیمت چیپس در حالی نجومی شد که دلیل مواد اصلی آن را سیب‌زمینی، روغن و نمک تشکیل می‌دهد. قیمت فعلی سیب‌زمینی به عنوان ماده اولیه اصلی تهیه چیپس، بین ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

در واقع این سؤال مطرح می‌شود که مگر برای تهیه یک چیپس ۴۴۰ گرمی چه میزان سیب‌زمینی، روغن، مواد طعم‌دهنده در کنار سایر هزینه‌ها مانند حمل‌ونقل و حقوق دستمزد صرف می‌شود؟

هر چند که شاهدیم همواره قیمت این محصول با افزایش قیمت سیب‌زمینی رشد می‌کند. اما بعد از کاهش نرخ سیب‌زمینی در بازار، قیمت این خوراکی محبوب پایین نیامد.

همان‌طور که مشاهده می‌شود در سایت دیجی‌کالا قیمت یک بسته چیپس ۴۴۰ گرمی ۸۲ هزار تومان است. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان دریافت که هر کیلوگرم از این محصول به نرخ ۱۸۶ هزار تومان می‌رسد. یعنی ۳۰۰۰ تومان گران‌تر از یک کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان.

هوافروشی به اسم چیپس

اما در کنار افزایش قیمت چیپس، همواره مردم از کم‌فروشی و هوافروشی اقلام خوراکی مانند چیپس و پفک گلایه‌مند بوده‌اند. حتی مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به این موضوع اعتراض داشت.

او در این باره اعلام کرد: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم‌فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.

پفک، پفیلا و انواع غلات حجیم‌شده شیرین، در فاصله یک‌ سال گذشته افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند. هر چند که بسیاری عامل اصلی گرانی این دست محصولات را به افزایش قیمت روغن در پی حذف ارز ترجیحی گره می‌زنند. اما تأثیر روغن در قیمت نهایی چیپس چقدر است؟

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چیپس تورم و گرانی بازار افزایش قیمت هزار تومان قیمت چیپس سیب زمینی ۴۴۰ گرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳