Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:39:47 GMT

دستبرد به دسته چک!

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۰۴۱۶

همیشه فکر می کردم فرد زرنگی هستم و هر کاری را با دقت انجام می دهم تا مشکلی برایم به وجود نیاید اما یک روز گرفتار ماجرایی شدم که...

به گزارش خراسان، مرد 32 ساله در حالی که بیان می کرد به هیچ وجه نمی توانم جوانی را ببخشم که اعتماد و اطمینان مردم را از بین برده است، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری آبکوه مشهد گفت: وقتی ماجرای کلاهبرداری ها و سرقت ها را در روزنامه مطالعه می کردم با خودم می گفتم این مال باختگان انسان های ساده و کم توجهی هستند که به همین راحتی به چنگ سارقان می افتند یا فریب می خورند، تصور می کردم این گونه حوادث فقط قصه های آدم هایی است که آگاهی لازم را ندارند و دچار مشکل می شوند اما بعد از حادثه ای که برای خودم رخ داد، تازه فهمیدم مرگ فقط برای همسایه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آن روز مانند همیشه دسته چکم را درون داشبورد خودرو انداختم. از همان روزی که دسته چک گرفته بودم، عادت داشتم ته برگ چک ها را نیز امضا کنم به طوری که این موضوع برایم به یک عادت تبدیل شده بود.

خلاصه برای شست و شوی خودرو به طرف کارواش رفتم و خودرو را در آن جا گذاشتم چرا که متصدی کارواش مدعی بود شست و شوی آن حدود یک ساعت طول می کشد. من هم بعد از خرید مایحتاج زندگی به کارواش بازگشتم و خودروام را تحویل گرفتم اما هنوز یک هفته بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که متوجه شدم دو برگ از دسته چکم نیست. این در حالی بود که در ته برگ چک های گم شده نه چیزی نوشته بودم و نه امضایی وجود داشت.

با تعجب به همسرم زنگ زدم و از او در این باره پرسیدم ولی همسرم به شدت نگران شد چرا که او بدون اجازه من به دسته چک هایم دست نمی زد. هرچه فکر می کردم عقلم به جایی نمی رسید تا این که به یاد کارواش افتادم و خیلی زود خودم را به آن جا رساندم. وقتی موضوع را بازگو کردم متصدی کارواش با عصبانیت مقابلم جبهه گرفت و با بیان این که به کارگران مورد اعتماد من تهمت می زنی مرا سرزنش کرد و مدعی شد مردم با اعتماد خودروهایشان را به ما می سپارند در حالی که درون خودرو حتی طلا وجود دارد اما هیچ گاه چنین حوادثی رخ نداده است. از او خواستم تا دوربین ها را بررسی کند ولی او گفت تصاویر دوربین پاک شده است.

خلاصه به شدت نگران بودم و این ماجرا همه فکرم را مشغول کرده بود تا این که روز گذشته یکی از کارمندان بانک با من تماس گرفت و گفت: چرا این چک را در سامانه اینترنتی ثبت نکرده اید؟ با تعجب پرسیدم کدام چک؟ او گفت: چکی به مبلغ سه میلیون تومان صادر کرده اید اما به خاطر ثبت نشدن در سیستم قابل برداشت نیست! بی درنگ به سوی بانک رفتم و جوانی را دیدم که قصد دریافت مبلغ چک را داشت ولی امضای من هم در آن چک وجود داشت. آن جوان گفت: چک مذکور را از شاگرد کارواش گرفته است.

بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفتم و به همراه آن جوان عازم کارواش شدم. متصدی کارواش وقتی موضوع را فهمید با عذرخواهی از من شاگرد جوانش را صدا زد. زمانی که او افسر پلیس را دید اشک ریزان گفت: من بدهکاری داشتم و درآمدم کفاف بدهکاری هایم را نمی داد به همین دلیل وقتی چشمم به دسته چک درون داشبورد افتاد وسوسه شدم و دو برگ از آن را برداشتم سپس با تقلید از امضای روی ته برگ ها آن ها را امضا کردم و به طلبکارم دادم و...

با انتقال متهم به کلانتری، بازجویی های تخصصی از وی در حالی با دستور سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) آغاز شد که مال باخته مدعی بود به هیچ وجه نمی تواند از گناه کارگر کارواش چشم پوشی کند چرا که او به اعتماد و اطمینان مردم خدشه وارد کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دستبرد دسته چک گرفتار مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند

در فصل گذشته لیگ برتر والیبال، تیم سایپا یکی از تیم‌هایی بود که باید به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد. این تیم که در دور گروهی در انتهای جدول قرار گرفته بود در مرحله پلی‌اوت با شکست مقابل مس رفسنجان عملا باید راهی لیگ دسته اول می‌شد، اما با خرید امتیاز تیم لیگ برتری هورسان فصل آینده هم در لیگ برتر باقی خواهد ماند.

هورسان در فصل گذشته با مشکلات مالی زیادی روبرو بود، اما آرش صادقیانی هر طور بود این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد و با توجه به انتقال امتیاز این تیم به سایپا از فصل آینده تیمی به نام هورسان در لیگ برتر حضور نخواهد داشت.

اتفاق عجیب اینکه سایپایی‌ها دو فصل پیش هم به همین شکل لیگ برتری ماندند. آنها در آن زمان امتیاز تیم سپاهان را خریدند تا فصل گذشته هم در لیگ برتر باشند. با این شرایط آنها هر سال بار هر نتیجه‌ای خودشان را لیگ برتری قلمداد می‌کنند؛ چرا که دیگر خبری از سقوط به دسته اول نیست.

در چنین شرایطی ذات مسابقات لیگ که برد و باخت است زیر سوال می‌رود و هر تیمی که بتواند امتیاز یک تیم دیگر را بخرد حتی در صورت شکست در همه بازی‌هایش باز هم لیگ برتری می‌ماند. فدراسیون والیبال باید برای این مسئله راه‌حلی بیندیشد. اینکه امتیاز تیم‌ها دارای ارزش مالی شده اتفاق بدی نیست، اما باید تدبیری اندیشیده شود تا تیم‌هایی که سقوط می‌کنند نتوانند با خرید امتیاز، لیگ برتری بمانند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند