Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در هفته گذشته ورزش کشور شاهد اتفاقات و رخدادهای جنجالی متفاوتی بود.

در این میان ووشو گوی سبقت را در جنجال آفرینی و حاشیه‌سازی از همه ورزش‌ها ربود و مسابقات قهرمانی جوانان کشور شاهد اتفاقاتی تلخ و زننده بودیم. البته مجتبی جباری بازیکن اسبق استقلال علیه فرهاد مجیدی موضع گرفت و یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس هم حسابی به مدیرعامل وسرمربی این باشگاه تاخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**در زیر نگاهی به جنجالی‌های ورزش کشور می‌اندازیم؛

*کتک کاری پدر یکی از دختران ووشوکار با خواهران منصوریان

درگیری فیزیکی پدر یکی از دختران ووشوکار با خواهران منصوریان در چار چوب‌ مسابقات انتخابی تیم ملی، این رقابت ها را نیمه تمام گذاشت.

رقابت‌های ووشو قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی جوانان صبح روز جمعه ۲۴ تیرماه در آکادمی ووشو ایران برگزار شد. در این رقابت ها ۲۷۰ ورزشکار زن در دو بخش تالو و ساندا از استان‌های سراسر کشور ضمن حضور در آکادمی ملی ووشو تهران با یکدیگر رقابت کردند که در چارچوب این مسابقات ظاهرا پس از شکست یکی از دختران نوجوان، خانواده وی به قضاوت داوران معترض شدند. این موضوع باعث بالا گرفتن درگیری لفظی می شود اما ادامه این جر و بحث پدر یکی از ووشوکاران به نتیجه رقم خورده برای فرزند خود باعث می شود که پای سهیلا و شهربانو منصوریان (سرمربی و مربی تیم ملی) به این درگیری باز شود.

متاسفانه  فیلم این کتکاری جز پربازدید‌های فضای مجازی بود! این تصاویر آنقدر زننده بود که خبرگزاری فارس از انتشار آن فیلم خودداری کرد.

لازم به ذکر است، «الهه منصوریان» به عنوان سرمربی تیم ساندای جوانان دختران اخیرا منصوب شده و همچنین، «شهربانو منصوریان» به‌عنوان مربی این تیم فعالیت می‌کند. دو خواهری که گفتند مدال‌های جهانی آنها به اندازه این کتکاری مورد توجه! قرار نگرفته است. 

*واکنش رئیس فدراسیون ووشو به کتک کاری!

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که ماجرای حواشی روز جمعه آکادمی ووشو چه بود، گفت: خب، همه از اتفاقاتی که رخ داده باخبر هستند و فکر می‌کنم خیلی نیازی به توضیح نباشد، اما جلسه کمیته انضباطی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فدراسیون ووشو خواهیم داشت. طرفین دعوا و ده‌پهلوان به همراه دخترانش در این جلسه حضور خواهند داشت. با توجه به اینکه این اتفاقات در حریم ووشو رخ داده، باید آنها در رابطه با این موضوع توضیحات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه بدهند. این جلسه فارغ از شکایت کیفری فدراسیون ووشو بابت ضرب و جرح، ایجاد رعب و وحشت، هتک حرمت و... شکایت کیفری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به این سوال که برخی‌ها مدعی شده‌اند او پس از این درگیری از آکادمی ووشو فرار کرده ولی ده‌پهلوان در مصاحبه خود مدعی شده پس از پایان اتفاقات رخ‌داده، مأموران نیروی انتظامی حتی او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازرسی بدنی کردند و به هیچ‌عنوان از صحنه فرار نکرده است، گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم وقتی پلیس وارد این ماجرا می‌شود، او متواری شده است. من گزارش پلیس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم و نمی‌دانم صحبت‌های او بر حسب چه سندی است. مستندات ما چیز دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گوید. تعداد زیادی هم شهود وجود دارد.

 صدیقی در واکنش به این سوال که گویا ده‌پهلوان مدعی شده بینی همسرش شکسته، آیا چنین چیزی صحت دارد یا خیر، گفت: به هر حال در آن درگیری هر کسی از حریم خود دفاع کرده است اما تا به این لحظه در رابطه با این موضوع گزارشی به ما ارائه نشده است. اگر هم شکایتی کرده، قطعا از کسی که بینی او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکسته شکایت کرده است.

*گاف رامبد جوان در مورد وریا غفوری و واکنش صداوسیما به حاشیه «خندوانه»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در جریان مسابقه‌ «قاتی بازی» هفته  گذشته برنامه «خندوانه»، یکی از عناوین بکار برده شده توسط کامران تفتی شرکت کننده این مسابقه، به درخواست و تشخیص عوامل اجرایی برنامه «خندوانه» حذف و نام دیگری جایگزین آن شده بود؛ نام «وریا» از روی تخته بازی حذف و نام «وحید» جایگزین آن شد.این مساله باعث شکل‌گیری برخی گمانه‌زنی‌ها شده بود و برخی جایگزینی «وحید» به‌جای «وریا» را ناشی از تصمیم مدیران شبکه نسیم تلقی کردند. در حالی که بنابر اطلاعیه شبکه نسیم، این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی افراد در این برنامه نداشته است.

در اطلاعیه روابط عمومی این شبکه آمده است: «در پی رویداد پخش شده در مسابقه «قاتی بازی» در برنامه خندوانه شب گذشته، پنجشنبه ۲۳ تیرماه، به اطلاع مخاطبان گرامی و فهیم شبکه نسیم می‌رسانیم که این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی فرد خاصی نداشته و تصمیم اتخاذ شده، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه خندوانه بوده و هیچ گونه ارتباطی با سیاست‌های سیما و شبکه نسیم ندارد.»

البته بعد از این ماجراها عروسک گردان جناب خان عذرخواهی کرد و  رامبد جوان نیز با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود، جایگزینی نام «وحید» به‌جای «وریا» را به دلیل کسب مجوز برای پخش برنامه، جلوگیری از اشکال در روند امتیازدهی مسابقه و حاصل مشورت و هم‌فکری با اعضاء تیم و شرکت کننده‌ها عنوان کرد.

* اظهارات تند و بی‌سابقه معاون پرسپولیس علیه درویش و گل‌محمدی

معاون باشگاه پرسپولیس در اظهاراتی بی‌سابقه علیه مدیرعامل باشگاه و حتی سرمربی این تیم موضعی گرفت. عطاالله خسرویان معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه یک باشگاه می‌تواند از پول بورس استفاده کند اما پرسپولیس چنین شرایطی ندارد اظهار داشت:‌ آقای درویش عزیز ماست اما متأسفانه او برعکس وزیر ورزش، به مسائل اقتصادی، اعتقاد کارشناسی و علمی ندارد. او از مسائل اقتصادی نه اطلاعی دارد و نه به مسائل علمی در آن اعتقاد دارد!‌ از ابتدای حضورم در باشگاه پرسپولیس با برنامه‌های عملی و علمی ورود کردیم تا بتوانیم به صورت موازی و در بحث ارزش افزوده برای باشگاه پرسپولیس بتوانیم درآمدزایی کنیم اما با تفکرات آقای درویش نتوانستیم کاری انجام دهیم و الان چند ماه است که من به عنوان معاون اقتصادی باشگاه اطلاعی از مسائل اقتصادی ندارم! رویکرد آقای درویش برای اداره باشگاه همان کمک‌های مالی و اسپانسری است که البته این مسأله در سال‌های گذشته نشان داده که برای باشگاه فقط بدهی دارد. او به دنبال انجام کارهای علمی و اقتصادی نیست هر چند که او به حقوق قضایی آشنا است.

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد:‌ پرسپولیس جایگاه بزرگی دارد اما برای کار در آن باید بستر فراهم باشد و باید مدیریت باشگاه بخواهد تا من در خدمت باشم. الان دو نفر به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره پرسپولیس معرفی شده‌اند و دیده‌ام که آقایان شهریاری و خبیری به عضویت هیأت مدیره درآمدند. من شناخت جزئی از آنها دارم اما می‌دانم موانعی وجود دارد که این معارفه انجام نشده هواداران عاقل و باهوش هستند و می‌دانند بعد از قرارداد با بازیکنان و کارهای اسپانسری از اعضای هیأت مدیره رونمایی می‌شود تا آنها ماشین امضاء‌ شوند! در این شرایط آنها خروجی هم نخواهند داشت هر چند که من برای آنها احترام زیادی قائل هستم.

خسرویان در ادامه صحبت‌های خود با برنامه چهار، چهار، دو رادیو جوان با انتقاد از سرمربی پرسپولیس گفت:‌ با احترام به آقای یحیی گل‌محمدی باید بگویم او باید به مسائل فنی بپردازد. شاید آقای سجادی حرف مرا بشنود و ناراحت شود اما به نظر من وزیر ورزش و جوانان به پرسپولیس بیشتر از استقلال خدمت کرده است هر چند که برای وزیر ورزش پرسپولیس و استقلال فرقی ندارد. درباره برداشت پول‌ها و آزادسازی آن باید بگویم که این مسأله یک پروسه حقوقی دارد و اگر باشگاه این کار را انجام ندهد در آینده شرایط سخت خواهد شد. دوره اداره باشگاه با چاکرم، مخلصم گذشته است و نمی‌شود باشگاه را اینطور اداره کرد.

*   مسخره بازی آمریکایی علیه ژاوی!

ژاوی هرناندز برای مدتی نتوانست همراه با کاروان بارسلونا به میامی سفر کند. سرمربی بارسلونا به دلیل یک سری از مشکلات اداری و مسائل پاسپورت، نتوانست همراه با تیم به آمریکا سفر کند و پس از چند روز به جمع شاگردانش در آمریکا اضافه شد. موندو دپورتیوو مدعی شده است که دلیل این اتفاقات سفرهای سرمربی بارسلونا به ایران است.

ژاوی طی دوران بازیگری - مربیگری اش در السد قطر، سه مرتبه به ایران سفر کرد و در حقیقت آخرین بازی دوران حرفه ای او نیز در تهران بود. با توجه به این موضوع، او برای سفر به آمریکا به مجوز ویژه نیاز دارد. در نهایت هم ژاوی بعد از چندین روز کشمکش موفق به دریافت مجوز ورود به این کشور شد.

* قهر اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال!

جلسه اعضای هیات رییسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال با تصمیم گیری در خصوص ابقای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی با قهر و ناراحتی به اتمام رسید.  اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با ابقای اسکوچیچ موافق بودند و  اعضای کمیته فنی که به اتفاق در جلسه قبلی خود صلاحیت سرمربی کروات را برای ادامه همکاری با تیم ملی رد کردند با این تصمیم هیات رئیسه مخالف بودند.

به همین دلیل پرویز مظلومی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسمپور، حمید استیلی، نادر عزت اللهی و علی اصغر مدیرروستا پس از خروج از این جلسه صحبتی با رسانه ها نکردند و حتی مظلومی که در اواخر جلسه با حالت قهر از سالن خارج شده بود، نیز فقط به گفتن این جمله که انشاءالله خیر است، اکتفا کرد.

شدت عصبانیت اعضای کمیته فنی به حدی بوده که در پایان جلسه برخی نفرات قصد استعفا از سمت خود را داشتند اما ظاهرا برخی اعضای کمیته به این دلیل که میرشاد ماجدی آن‌ها را به عضویت کمیته درآورده، برای خارج شدن سرپرست فدراسیون از فشار موقتا از سایر نفرات درخواست کرده‌اند تا چند روزی در این مورد دست نگه داشته و سپس تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.

*طارمی، فردوسی پور ماجرای خوبان عالم و پسر معاون رئیس جمهور

عادل فردوسی پور هم که برخی به وی لقب کی‌روشی پور! داده بودند؛ تلاش کرد با انتشار به هنگام مصاحبه مهدی طارمی برای سرمربی اسبق تیم ملی حسابی تبلیغ کند! البته طارمی هم تا توانست از کی‌روش دفاع کرد. او همچنین ماجرای حضور پسر معاون رئیس جمهوری در اردوی تیم ملی را هم فاش کرد و گفت:  قبل از اینکه به اردوی قطر برویم، پسر آقای مخبر آمدند و یک‌سری صحبت‌هایی را انجام دادند و گفتند با «آقای مخبر» یک جلسه بگذاریم. فکر می‌کنم بعد از بازی با عراق بود که به داخل رختکن آمده و قول مجوز ماشین به بازیکنان داده بودند. راجع‌به این موضوع گفتند که اگر هماهنگ شد، ما به آنجا برویم، اما یک بنده‌خدایی که دوست‌مان بود و بعد از جدایی از تیم ملی، مدیرکل تشریفات ریاست‌جمهوری شد، ما به دیدن ایشان رفتیم تا فقط تبریک بگوییم، چون در تیم ملی دوست‌مان بود!

مهاجم تیم ملی فوتبال همچنین در مورد شایعه خوبان عالم و اعداد جادوگری مسایلی را بازگو کرد و گفت: ۷، ۹ و ۱۱ می‌گویند جزو اعدادی است که آن‌ها را دوست داشتند و به هر طریقی به این اعداد می‌رسید. مثلاً راجع‌ به پاداش‌ها، ما می‌گفتیم که ۶ و ۴ می‌شود ۱۰. ما هم که متوجه نبودیم، می‌گفتیم که قبلاً این‌گونه بوده است. اما دیدیم که پاداش‌ها، ۳.۵ و ۵.۵ شد ....مثلاً اگر می‌شد ۶ و ۵ هم می‌شود؛ اوکی بود.

*انتقادهای جباری از فرهاد مجیدی و اشک های 8 یاغی!

مجتبی جباری هم با حضور در برنامه فوتبال برتر از استقلالی‌ها انتقاد کرد. او گفت استقلال به پای فرهاد مجیدی ایستاد و با اشتباه‌های او کنار آمد تا در نهایت مجیدی موفق شد در سال سوم با استقلال قهرمان لیگ برتر شود اما  خیلی بد است که تیم قهرمان می شود و  او تیم را رها کرد و رفت! به این ترتیب استقلال فصل حساس نقل و انتقالات را از دست داد. 

جباری حتی فاش کرد که قرار بوده مدیر آکادمی باشگاه استقلال شود اما فرهاد مجیدی با حضور او مخالفت کرده است. این در حالی است که انتخاب مدیر آکادمی باشگاه ارتباطی با سرمربی تیم فوتبال ندارد! صحبت‌های جباری هم حسابی بر تنور جنجال و حاشیه‌های فوتبال و ورزش دمید.

حذف تیم ملی بسکتبال مقابل گربه سیاه با یک معجزه

تیم ملی بسکتبال در یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی کاپ آسیا در کمال ناباوری مقابل تیم اردن شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. این شکست بعد از یازده سال برای بسکتبال کشورمان رقم خورد تا اردن همچنان گربه سیاه بسکتبال ایران باقی بماند.

این در حالی است که اردن با اختلاف یک امتیاز موفق شده بود در لحظات پایانی چین تایپه را شکست بدهد و به این مرحله برسد. پرتاب سه امتیازی «فردی ابراهیم» در ثانیه آخر از راه دور باعث شد که اردن با اختلاف یک امتیاز پیروز شود و حریف تیم ملی بسکتبال کشورمان شود همان پرتاب معجزه آسا درادامه باعث صعود گربه سیاه مقابل بسکتبال کشورمان شد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درگیری دختران خواهران منصوریان جنجالی های هفته استقلال و فرهاد مجیدی پرسپولیس و گل محمدی رامبد جوان باشگاه پرسپولیس فدراسیون ووشو خبرگزاری فارس اعضای کمیته فرهاد مجیدی کمیته فنی شبکه نسیم مدعی شده رقابت ها تیم ملی شود اما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس در حالی با برد آلومینیوم و شکست تیم میهمان به پایان رسید که روی صحنه گل اول پرسپولیس اعتراض زیادی از سوی اراکی‌ها وجود داشت.

در این صحنه اوستون اورونوف برخوردی با ایمان موسوی بازیکن آلومینیوم داشت و باعث سرنگونی او شد  اما داور بدون سوت از این صحنه گذشت و خطا نگرفت.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

✅ محمدرضا ابوالفضلی: اینگونه برخوردها یک جدال طبیعی در فوتبال هست. نیروی وارد شده غیر طبیعی و در حدی نیست که داور مُجاب به اعلام خطا شود. اگر خوب دقت کنیم متوجه نزدیکی صحنه به داورِ چهارم و اشراف کامل وی به موقعیت می‌شویم چراکه ایشان نیز در حال انتقال اطلاعاتِ صحیح، نسبت به عدم وقوع خطا، به داور بازی است. با این‌ تفاسیر هیچگونه خطایی رُخ نداده و ادامه بازی تصمیم صحیحی بود که توسط داور گرفته شد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس با دست بازیکن حریف را شارژ کرد و داور باید خطا اعلام می‌کرد.

❌ تورج حق‌وردی: بازیکن پرسپولیس، بازیکن حریف را هُل داد و مرتکب خطا شد.

بروزرسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • ووشوکاران ایران سه مدال طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!