Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:21:02 GMT

مهم‌ترین دلایل سفیدی مو که نمیدانید!

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۰۶۹۳

خاکستری شدن موها یکی از تغییراتی است که نشان‌دهنده افزایش سن و مرحله پیش از سفیدشدن موهاست. اما چرا بعضی افراد در سنین جوانی دچار این تغییر می‌شوند؟ ناطقان: به‌طور کلی ۷۴درصد افراد در سنین ۴۵ تا ۶۵ سال تا حدودی موهای خاکستری دارند اما بعضی افراد در سنین جوانی دچار این تغییر می‌شوند. اما باید بدانیم که عوامل مختلفی در بروز تغییر رنگ موها تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمینه ژنتیک یکی از مهم‌ترین عوامل خاکستری‌شدن موهاست و اگر اعضای خانواده به‌خصوص والدین در سنین جوانی دچار این تغییر رنگ موها هستند، جای تعجب ندارد که شما هم با این حالت مواجه شوید. تغییر رنگ موها همانند کم‌پشتی و ریزش موها می‌تواند از خانواده پدری یا مادری به ارث برسد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ۴ علت سفید شدن مو می‌پردازیم.


ریزش موی منطقه‌ای یا آلوپسی آره‌آتا که جزو اختلالات خودایمنی محسوب می‌شود ممکن است با افزایش تارهای سفید همراه باشد. در صورت ابتلا به این بیماری قسمتی از موهای سر با حاشیه مشخص می‌ریزد زیرا سلول‌های ایمنی بدن به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند.
مواجهه مستمر با آلاینده‌های جوی

آلاینده‌های جوی نیز می‌توانند زمینه‌ساز خاکستری‌شدن زودهنگام موها شوند. مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات شیمیایی باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شوند که بر تولید ملاتونین (رنگدانه موها) تاثیر می‌گذارد و روند پیری موها را تسریع می‌کند. این مسئله در مورد دود سیگار فارغ از اینکه فرد سیگار بکشد یا در معرض دود سیگار دیگران باشد نیز صدق می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد افراد سیگاری ۵/۲ برابر بیشتر در معرض خاکستری‌شدن موها هستند.
استرس مداوم

جای هیچ شکی نیست که استرس ساختار ژنتیک را تحریک می‌کند و اگر فرد زمینه خاکستری و سفیدشدن زودهنگام موها را نداشته ‌باشد، تحت‌تاثیر استرس مداوم ممکن است مستعد این حالت شود. در صورت دارا بودن زمینه ژنتیک نیز این تغییر حالت موها زودتر و شدیدتر اتفاق می‌افتد.
تغییرات هورمونی

با گذر زمان هورمون‌ها بر ساختار موها، ضخامت و رنگ آنها تاثیر می‌گذارند. تغییرات هورمونی در سنین نزدیک به یائسگی یکی از مهم‌ترین دوره‌هاست که رنگ موها تغییر می‌کند که در کنار زمینه ژنتیک و عوامل محیطی ممکن است تشدید شود. برچسب ها: دلایل ، سفیدی ، مو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دلایل سفیدی مو خاکستری شدن شدن موها رنگ موها شدن مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است