Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:36:59 GMT

ته انداز مرغ، ته‌دیگ متفاوت ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۰۸۶۷

ته‌دیگ‌ها انواع و اقسام زیادی دارند و برخی از آن‌ها مانند ته‌چین می‌تواند یک غذای کامل به‌شمار بیاید. ته‌انداز مرغ هم یکی از همین غذاها است. ناطقان: ته انداز مرغ یکی از انواع ته‌دیگ‌‌‌ها‌ی بسیار شیک و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای مجالس تهیه‌‌ می‌شود. حتما‌‌ می‌دانید همه ته‌اندازها خوشمزه هستند، تا آن اندازه که نرمی و آبدار بودن لایه بالای برنجی آن شما را وسوسه‌‌ می‌کند تا انتها غذای خود را با لذت بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز یک نوع متفاوت از ته‌دیگ را امتحان خواهید کرد. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه ته انداز مرغ

    ران بدون استخوان: ۳ یا ۴ تکه
    برنج: ۳ پیمانه
    زعفران دم‌کرده غلیظ: به میزان لازم
    پیاز: ۱ عدد
    نمک: به میزان لازم
    فلفل: به میزان لازم
    پاپریکا: به میزان لازم
    کره: به میزان لازم
    روغن مایع: به میزان لازم
    لیموترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ته انداز مرغ
طرز تهیه ته انداز مرغ
مرحله اول

ابتدا مرغ‌‌‌ها‌ را مزه دار کنید تا یک مرغ خوش‌طعم داشته باشید. مرغ‌‌‌ها‌ را با نمک و فلفل و پاپریکا، پیازهای خلالی و لیموترش تازه و روغن، ترجیحا زیتون حداقل به مدت یک ساعت مزه‌دار کنید.
مرحله دوم

بهتر است از ران مرغ استفاده کنید که چربی مناسبی دارد، حتی می‌توانید مرغ را با پوست در ته قابلمه قرار دهید. بعد از چند ساعت مرغ‌‌‌‌ها‌ی مزه‌دار شده را از یک طرف در مخلوطی از کره، روغن و زعفران سرخ کنید.
مرحله سوم

سمت دیگر مرغ که قرار است کف قابلمه قرار بگیرد نیازی به سرخ شدن ندارد (توجه داشته باشید سرخ شدن مرغ در حد خیلی کم انجام می‌شود). در این فاصله برنج را در آب جوش بریزید و بپزید و آبکش کنید.
طرز تهیه ته انداز مرغ
مرحله چهارم

برنج نباید نرم شود و باید دانه‌دار باشد. کف قابلمه مورد نظرتان مقداری روغن و زعفران بریزید و وقتی داغ شد مرغ‌ها را از سمتی که سرخ نشده است کف قابلمه بچینید.
مرحله پنجم

و از برنج بردارید و روی مرغ‌‌‌‌ها‌ بریزید و آن را پهن و فشرده کنید. ته انداز مرغ زعفرانی را روی شعله ملایم گاز و شعله پخش‌ کن به مدت یک الی یک و نیم ساعت دم بگذارید تا مرغ‌ها حسابی سرخ و طلایی شوند.
مرحله آخر از ته انداز مرغ

بعد از پخت ته‌انداز آن را به‌صورت قالبی در یک دیس گرد برگردانید و با هر چه که دوست دارید آن را تزیین و با عشق نوش جان کنید. اگر به دستور غذاهای ایرانی علاقه دارید، پیاز پلو اردبیلی با گوشت چرخ کرده را بخوانید. برچسب ها: ته انداز مرغ ، ته دیگ ، ایرانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ته انداز مرغ ته دیگ ایرانی تهیه ته انداز مرغ میزان لازم ته دیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: احتمالا در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فعالیت بازار سرمایه با فراز و نشیب همراه است و رشد آن روزی مثبت و روز دیگر منفی است، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا درباره اثر برخی اخبار همچون اصلاحی برخی مواد قانون مالیات بر عایدی سرمایه معتقد است، نه تنها بورس بلکه بازارهای دیگر از جمله ارز، سکه و طلا هم بعد از اعلام تصویب این مصوبه واکنش قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه  موضوع جدید و مربوط به امروز نیست، افزود: این موضوع در دوره قبل مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطرح شد و اکنون هم به طور کامل تصویب نشده و تصویب نهایی آن مدت زمان طولانی طول می کشد. 
 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال گذشته هم پس از اعلام مصوبه مواد خام پتروشیمی، شاهد ریزش سود سهام در بورس بودیم، اما این مصوبه به تنهایی عامل ریزش سود نبود، عهدی که دولت بسته بود و زیر عهدش زد باعث شد، اعتماد سرمایه گذار از بین برود.
به گفته الیاس کردی، چنین اخباری هم آسیب می زند و هم تبعاتی دارد که آن تبعات آسیب زا هستند.
وی با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: افزایش روند کلی نرخ دلار، بالا بودن نرخ بهره که آسیب زا بوده و انتشار اوراق بالای ۲۰ درصد بوده در کنار قوانینی که در آینده تصویب می‌شود و مشخص نیست که برای سرمایه گذار مثبت است یا منفی، از جمله فاکتورهای مختلفی است که در این عرصه وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با این شرایط در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم، اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست، اضافه کرد: با وجود فاکتورهای اعلام شده، ارزیابی ام این است که چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید