Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرمای بی سابقه هوا در انگلیس و افزایش چند برابری درخواست خدمات امدادی نشان داد، شهروندان غیرسفیدپوست در مقایسه با ساکنان سفیدپوست در این کشور، ۴ برابر بیش‌تر در منازل و مناطق پر خطر زندگی می‌کنند.

بر این اساس، پژوهشگران دانشگاه منچستر و گروه "دوستان زمین" (Friends of the Earth) در انگلیس اعلام کردند، یک نفر از هر ۳ نفر از اقلیت‌های نژادی در این کشور، در محل‌ها و مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض گرمای شدید قرار دارند در حالی که این میزان در میان افراد سفیدپوست، ۱ نفر از هر ۱۲ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی معلوم شد حدود ۶ میلیون نفر از ساکنان انگلیس در مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض خطر‌های ناشی از گرمای هوایند که اغلب ساکنان آن ها، افراد سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیت‌های نژادی اند. براساس نتایج این پژوهش، متوسط نسبت افراد غیرسفیدپوست که در مناطق پرخطر ناشی از گرمای هوا زندگی می‌کنند، ۲۸ درصد است که این میزان در سطح انگلیس، ۹.۵ درصد است.

پژوهشگران دانشگاه منچستر و گروه "دوستان زمین" اعلام کردند، ۵ منطقه‌ای که بیش از دیگر مناطق انگلیس در معرض خطر‌های ناشی از گرمای هوا قرار دارد، عبارتند از شهر‌های بیرمنگهام و ناتینگهام و محلات نیوهام (Newham)، تاورهملتس (Tower Hamlets) و هکنی (Hackney). در این گزارش آمده است که همه این شهر‌ها و مناطق، مملو از ساکنان غیرسفیدپوست اند.

نشریه گاردین نیز به نقل از مایک چایدلز (Mike Childs)، مدیر بخش علوم، سیاست‌ها و پژوهش در گروه "دوستان زمین " در انگلیس نوشت: گرمای فوق العاده، از این پس مستمر خواهد شد و با این که این هفته گرمای هوا در انگلیس از ۴۰ درجه سانتی گراد فراتر رفت، در پاکستان و هند از ۵۰ درجه هم بیشتر شده است.

وی افزود گرمای هوا، به صورت تبعیض آمیزی، افراد غیرسفیدپوست در انگلیس را بیش‌تر تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس تبعیض نژادی زندگی می کنند گرمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موج گرمای غیر عادی بوده است.

بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.

آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بارش باران، گرمای شدید، نبود مواد غذایی کافی، نبود آب آشامیدنی، گسترش بیماری‌های واگیردار و روان شدن فاضلاب در میان چادرهای آوارگان تنها بخشی از مشکلاتی است که شهروندان فلسطینی این روزها در نوار غزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اعلام شده تعداد آوارگان فلسطینی در نوار غزه به شدت در حال افزایش است. چند روز قبل خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که شمار آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 6089479

دیگر خبرها

  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟