Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت که اگر سقف قیمتی کمتر از هزینه تولید اعمال شود، روسیه نفت را به بازار جهانی عرضه نخواهد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا؛جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، خواستار یک سقف برای کاهش قیمت نفت و سخت‌تر کردن بودجه مسکو برای جنگ در اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینترفکس به نقل از نواک به تلویزیون روسیه گفت: «اگر این قیمت‌هایی که آنها درباره آن صحبت می‌کنند کمتر از هزینه تولید نفت باشد، مطمئناً روسیه عرضه این نفت به بازارهای جهانی را تضمین نخواهد کرد». این بدان معناست که ما به سادگی با ضرر کار نخواهیم کرد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل روز به خبرنگاران گفت که در صورت اعمال سقف، قیمت نفت با افزایش شدید روبرو خواهد شد.

برزیل، چین، هند و برخی از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه واردات انرژی از روسیه را افزایش داده اند، روسیه با تخفیف های زیادی به نسبت  معیارهای جهانی می فروشد زیرا بسیاری از پالایشگاه های اروپایی خرید نفت روسیه را متوقف کرده اند.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که شرکت بزرگ انرژی گازپروم تحت کنترل کرملین آماده انجام تعهدات خود در زمینه صادرات گاز است.

پوتین در گفتگو با خبرنگاران پس از سفر خود به تهران همچنین گفت که گازپروم مسئول کاهش ظرفیت انتقال گاز از جمله بستن یکی از مسیرهای اوکراین به اروپا از طریق کیف نیست.

در 16 ژوئن، گروه غول روسیه "گازپروم" اعلام کرد که با توجه به عدم دریافت تجهیزات لازم از شرکت آلمانی زیمنس، صادرات گاز خود به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را روزانه بیش از 40 درصد کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خزانه داری آمریکا نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخایر شکلات جهان در خطر است

ایتنا - شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.
به آخرالزمان شکلات‌ها رسیده‌ایم؟

شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.

بنیتو چن‌ــ‌چارپنتیر، استاد ریاضیات دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، و نویسنده این پژوهش دلسردکننده که به‌تازگی در مجله «پلاس وان» (PLOS One) منتشر شد، می‌گوید: «این بیماری ویروس تهدید واقعی برای عرضه جهانی شکلات است.»

این بیماری که به «بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو» (cacao swollen shoot virus disease) معروف است، از طریق چند گونه شپشک آردآلود، نوعی آفت گیاهی، که از محصول شکلات تغذیه می‌کنند، گسترش می‌یابد.

پس از آلوده شدن گیاه با این آفت، طیف وسیعی از علائم می‌توانند ظاهر شود. از جمله تورم ساقه‌ها و ریشه‌ها، ظاهر‌شدن رگبرگ‌های قرمز روی برگ‌های تازه‌جوانه‌زده و و گرد و کوچک‌شدن غلاف کاکائو.

به گزارش نیویورک پست، دانشمندان «جهانی‌ شدن، تغییرات اقلیمی، تشدید کشاورزی و کاهش انعطاف‌پذیری در سیستم تولید» را از جمله عوامل دخیل در این بیماری می‌دانند.

طبق تخمین کارشناسان، بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو، کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی برداشت در غنا را به دنبال داشته است که پس از همسایه‌اش، ساحل عاج، دومین تولید‌کننده بزرگ این ماده غذایی به شمار می‌رود. بیش از نیمی از شکلات‌‌های جهان از این دو کشور تامین می‌شوند.

چن چارپنتیر ابراز تاسف کرد و گفت: «غنا در سال‌های اخیر بیش از ۲۵۴ میلیون درخت کاکائو از دست داده است.»

به گفته این دانشمند، متاسفانه مبارزه با این طاعون نبردی دشوار بوده است. شپشک‌های آردآلود در مقابل آفت‌کش‌ها مقاومت بسیاری دارند و کشاورزان را مجبور می‌کنند تا برای پیشگیری از گسترش آفت، گیاهان آلوده را از بین ببرند، درختان مقاوم در برابر بیماری را پرورش دهند یا اینکه به گیاهان واکسن بیماری ویروسی ساقه متورم تزریق کنند.

با این حال، این واکسن‌ها گران‌قیمت‌اند و باری را بر دوش کشاورزان کم‌درآمد وارد می‌کنند و همچنین منجر به بازده کمتر کاکائو می‌شوند که عملاً شکست هدف برداشت‌شان را به دنبال خواهد داشت.

البته این آفت تنها تهدید تجارت جهانی کاکائو نیست. کارخانه‌های شکلات‌سازی در ساحل عاج و غنا فعالیت‌شان را متوقف کرده یا ظرفیت‌های عرضه را کاهش داده‌اند، زیرا توانایی خرید دانه‌ را ندارند. همین مساله باعث شد که قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از دو برابر شود و از چندین رکود قیمت در تاریخ فروش این محصول، پیشی بگیرد.  

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد