Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:55:05 GMT

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۱۰۴۶

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

ایسنا/زنجان متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: یک روز بعد از بوتاکس ورزش و فعالیت سنگین توصیه نمی‌شود.

نوشین یمانی در گفت‌و گو با ایسنا، در رابطه با بوتاکس، اظهار کرد: بوتاکس داروی تزریقی است که از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تهیه شده و زمانی که در نقاط مشخصی از بدن تزریق می‌شود، بعضی از پیام‌های شیمیایی اعصاب را مسدود می‌کند و باعث فلج شدن موقتی ماهیچه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با تاریخچه بوتاکس، افزود: در حدود سال ۲۰۰۰ میلادی بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت محبوبیت پیدا کرد. در آن دوران برخی از افرادی که سردردهای میگرنی داشتند، بعد از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن چروک پیشانی خود متوجه شدند که علائم میگرن در آن‌ها کاهش پیدا کرده است، این امر باعث شد که دانشمندان تحقیقات گسترده‌تری راجع به اثر بوتاکس بر درمان میگرن انجام دهند و سرانجام در سال ۲۰۱۰ بوتاکس برای درمان میگرن مزمن از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه گرفت.

این متخصص با بیان اینکه امروزه تزریق بوتاکس میگرن یکی از بهترین و موفق‌ترین درمان‌های سردرد میگرنی است و در درمان بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانه موفق بوده است، تصریح کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس، گفت: افراد در صورت وجود علائم و تورم و کبودی در نواحی تزریق بلافاصله بعد از تزریق، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت متناوب کیسه یخ را بر روی نواحی تزریق بگذارند و بردارند.

یمانی با بیان اینکه افراد تا چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید دراز بکشند یا خم شوند، اظهار کرد: شب بعد از تزریق حتماً به پشت بخوابند و سعی کنند طوری قرار بگیرند که به ناحیه پیشانی فشاری وارد نشود و از قرار دادن دست بر روی پیشانی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که بوتاکس دریافت کردند در دو روز اول بعد از تزریق بوتاکس از هر گونه تماس با گرما، گرفتن دوش آب گرم و سشوار گرفتن خودداری کنند، افزود: برای یک روز بعد از بوتاکس ورزش و فعالیت سنگین توصیه نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه افرادی که بوتاکس تزریق کردند تا ۲۴ ساعت صورت خود را لمس نکنند و از ماساژ ناحیه پیشانی و سایر درمان‌های پوستی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت دو هفته در صورت وجود تقارن نداشتن در چهره برای اصلاح به پزشک مراجعه کنند و شروع اثر درمانی بوتاکس بر روی سردرد ممکن است ۳ تا ۴ هفته طول بکشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان بوتاكس میگرن تزريق تزریق بوتاکس بعد از تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 7 فیلم ماه در جنگل به کارگردانی و نویسندگی سیامک شایقی محصول سال 1394 است. آقامحرم، جنگلبان کارکشته جنگل‌های (زیرآب) مازندران، توسط قاچاقچیان چوب به شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری است. یحیی پسر جوان آقامحرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه راه پدر نداشته، آقامحرم را با خود به کلبه جنگلی می‌برد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را، اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبی‌شان را ادامه می‌دهند و یحیی پایداری‌اش را... . لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، کیوان زند، آرمان سلطان‌زاده و علی عظیمی در این فیلم مقابل دوربین روزبه رایگا بازی کردند. داریوش تقی‌پور موسیقی متن این فیلم را ساخت و بهرام دهقانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • این سردردها نشانه چیست؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟