Web Analytics Made Easy - Statcounter

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین که در نشست مطبوعاتی روزانه خود گفت: گزارش‌های و اسنادی در دست داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های آمریکا نفت سوریه را دزدیده و آن را به شمال عراق منتقل می‌کنند.

وی در ادامه اظهارات خود مقامات آمریکایی را به دزدان دریایی شبیه کرد که در حال غارت منابع ملی سوریه هستند. وانگ گفت: این در حالی است که ۹۰ درصد از جمعیت سوریه در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سوم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند و بیش از نیمی از مردم از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

وی همچنین تاکید کرد: این گزارش‌ها در حالیست که آمریکا همچنان بر بسیاری از مناطق سوریه تسلط دارد. مناطق اصلی این کشور که سرشار از منابع ملی از جمله نفت و غلات است را اشغال کرده اند.  بسیاری از مردم سوریه حضور نظامی آمریکا در مناطق مختلق این کشور را مصداقی از تروریسم می‌دانند و با آن به شدت مخالفند.

وانگ افزود: آمریکا همیشه مدافع و مدعی احترام به حقوق بشر در جهان است، ولی نمونه حضور این کشور در طول این سال‌ها در سوریه خلاف این گفته‌ها را ثابت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان اظهار کرد: آمریکا باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و به درخواست‌های مردم این کشور احترام بگذارد. واشنگتن همچنین باید هر چه سریعتر تحریم‌های یک جانبه علیه مردم سوریه را لغو کند و آسیب‌های وارد شده در طول این سال‌ها به مردم این کشور را در کمترین زمان ممکن جبران کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه چین وانگ ونبین اشغال سوریه نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال