Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حریق در سه هزار متر از مراتع پشت‌کوه شهرستان فریدون‌شهر، گفت: تا روز یکشنبه توده هوای گرم تابستانی همراه با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در مناطق مرکزی. شرقی و شمالی استان برقرار خواهد بود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته وقوع حریق در سه هزار متر از مراتع پشت‌کوه شهرستان فریدون‌شهر با تلاش یگان‌های امدادی و مشارکت تیم‌های محلی اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری شش مورد حریق در ۸/۸ هکتار مراتع استان اصفهان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این حریق‌ها به علت عوامل طبیعی و بی‌احتیاطی گردشگران و ساکنان محلی بیشتر در پوشش‌های گیاهی و مرتعی شهرستان‌های برخوار. فریدون‌شهر؛ فریدن؛ لنجان و آران و بیدگل به وقوع پیوسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مرتعی با توجه به افزایش دما لازم است به مواردی همچون جلوگیری از آتش زدن بقایای کشاورزی و گیاهی. پاکسازی و حذف پوشش‌های گیاهی خشک در باغات و فضاهای سبز شهری. جلوگیری از رهاسازی اشیای براق و بطری‌های آب در عرصه‌ها و خودداری از روشن نکردن آتش در محیط‌های طبیعی اقدام کرد و وقوع حوادث را به تلفن ۱۵۰۴ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاع داد.

افزایش دمای هوا در مناطق استان

وی در خصوص وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: تا روز یکشنبه توده هوای گرم تابستانی همراه با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در مناطق مرکزی. شرقی و شمالی استان برقرار خواهد بود.

وی افزود: لازم است به دستورات ایمنی در برابر گرمازدگی در ساعات میانی روز و صرفه‌جویی در مصارف برق و آب و حفاظت از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و واحدهای دام و طیور در برابر تغییرات دمایی توجه کرد.

کد خبر 589741

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه فروش حریق در مراتع فریدونشهر حریق در مراتع و جنگل های ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فریدون شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گیلان خنک می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است گفت: این جو پایدار تا اواخر وقت امروز در استان مستقر است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ تدریجی سامانه کم وبیش ناپایدار افزایش ابر و و بارش پراکنده باران برای استان پیش بینی شده است.
محمد دادرس با اشاره به اینکه از فردا تا پایان هفته رگبار باران در بعضی مناطق شدید است گفت: رعد و برق و تگرگ دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به اینکه دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اضافه کرد: از فردا تا پایان هفته بااحتیاط مناسب است.
مدیرکل هواشناسی گیلان به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای هوای شهر رشت مرکز استان ۲۵ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۰ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۸ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)