Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:42:00 GMT

هشدار چین به آمریکا درباره غارت منابع ملی سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۱۷۹۳

هشدار چین به آمریکا درباره غارت منابع ملی سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به بررسی مسائل روز چین، منطقه و جهانی پرداخت و به آمریکا درباره سرقت منابع طبیعی سوریه واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» از سخنگویان این وزارتخانه در پاسخ به خبرنگار روزنامه «پکن دیلی» درباره اینکه نیروهای اشغالگر آمریکا اخیراً بار دیگر نفت سوریه را قاچاق کرده‌اند، گفت که نیروهای آمریکایی همچنان میادین نفتی اصلی سوریه و مناطق تولید گندم را اشغال کرده‌اند و این «راهزبعدنی فرا سرزمینی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات چینی گفت: «غارت منابع سوریه توسط ارتش آمریکا، بحران انسانی را تشدید کرده است. برخی از سوری‌های خشمگین شکایت کرده‌اند که ایالات متحده برای سودآوری آمده و با خاتمه منفعت بری، آن‌ها سوریه را ترک خواهد کرد. سوری‌ها می‌گویند که حضور آمریکا در این کشور خود نوعی تروریسم است.»

وی ادامه داد: «ایالات متحده مدعی است که بالاترین محدودیت را در زمینه حقوق بشر و حاکمیت قانون دارد. اما آنچه در سوریه انجام داد، گواه روشنی است که نشان می‌دهد آمریکا حتی در این دو موضوع هم رویکرد قابل قبولی نداشته است. آمریکا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، به درخواست مردم سوریه پاسخ دهد، تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را بلافاصله لغو، فوراً غارت منابع ملی سوریه را متوقف کند و اقدامات واقعی برای جبران آسیب‌هایی که به مردم سوریه وارد کرده، انجام دهد.»

بر اساس این گزارش، منابع محلی سوریه بارها گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشورهای مجاور قاچاق می‌کنند. بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه چین آمریکا سوریه منابع طبیعی غارت نفت مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم