Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@13:31:44 GMT

واکنش سازمان ملل به اظهارات لاوروف درباره جنگ

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۱۸۳۷

واکنش سازمان ملل به اظهارات لاوروف درباره جنگ

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست، گفت: ما از همان ابتدا به صراحت اعلام کرده ایم که این حمله نظامی باید متوقف شود.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل در این مورد بسیار صریح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع عمومی نیز دوباره به عنوان یک مجموعه درباره حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صحبت کرده ؛ بنابراین، این دیدگاه کل سیستم سازمان ملل متحد است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سابقه مذاکرات صلح مسکو با کی یف گفت: در شرایط کنونی مذاکره هیچ معنایی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت: دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایلی برای گفتگو به طور جدی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: آنها به سادگی و هرگز نمی توانند چیزی را بیان کنند که مستحق توجه افراد جدی باشد، ما قبلا آن را متوجه شده ایم.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که مذاکرات بین روسیه و اوکراین تا حد زیادی در اواسط آوریل متوقف شد.

دیپلمات ارشد روسیه در تشریح عملیات روسیه هم گفت که اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. او افزود که عرضه تسلیحات غربی محاسبات کرملین را تغییر داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه سازمان ملل روسیه لاوروف جنگ اوکراین مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه خارجه روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه