Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: با وصول پرونده‌هایی در زمینه کلاهبرداری و سایت‌های شرط‌بندی و قمار با سرنخ‌های یکسان موضوع بطور جد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده محرز شد که افراد مختلفی در قبال دریافت مبالغی اندک کارت بانکی خود را اجاره داده‌اند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا خوزستان پس از اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، موفق شدند اجاره کننده کارت‌های بانکی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.

به گفته سرهنگ حسینی مسئولیت تمام تراکنش‌های حساب‌ها و کارت‌های بانکی شهروندان بر عهده مالکین حساب خواهد بود و اجاره دادن کارت‌های بانکی نیز معاونت در انجام جرم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس آگاهی کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»

به گزارش قدس آنلاین، طبق آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه، در ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سامانه «ایران املاک» ۸۰ هزار و ۱۸۶ قرارداد ثبت شده بود، در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۳ در سامانه خودنویس ۱۱۲ هزار و ۸۶۴ قرارداد ثبت و کدرهگیری صادر شده است که نشان از رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده دارد.

بر طبق بررسی‌های انجام شده،آمار یکم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۲ هزار و ۶۷۸ قرارداد بیشتر است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، درحالیکه با راه اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون، خودشان نیز قراردادهای اجاره را ثبت کنند.

روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

توجه به این نکته که بیش از ۸۷ درصد قراردادهای ثبت شده تا کنون توسط مالکان یا مستاجران انجام شده، نشان داد که همه مردم توانمند هستند و فقط با ذکر نکات قانونی و یادآوری الزامات قرارداد اجاره ملک همه می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد