Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام مسئولان ثلاث‌باباجانی، حدود ۶۰ درصد روستاهای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند و بخش "زمکان" به عنوان نمونه سال‌ها از آب چشمه غیربهداشتی آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مردم میرآباد در بخش زمکان شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی مدت‌هاست که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند و بیشتر آب مصرفی خود را از چشمه‌ای تهیه می‌کنند که بهداشتی به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمه‌ای که مردم میرآباد مجبور به استفاده از آن هستند مورد استفاده احشام نیز قرار می‌گیرد و از طرفی جابه جایی و حمل آن نیز به معضلی دیگر برای این مردم تبدیل شده است.

مسئولان وعده‌هایی را برای این مشکل داده بودند اما هنوز این مشکل آنگونه که باید رفع نشده و این مشکلات در حالی است که حدود چهار کیلومتری میرآباد سدی وجود دارد.

در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان کرمانشاه وزیر نیرو در میرآباد این وعده را داد که تا پایان امسال آب پایدار به منطقه می‌رسد.

فرامرز باوندپور فرماندار ثلاث‌باباجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: شهرستان ثلاث‌باباجانی با داشتن 167 روستای دارای سکنه بیش از 98 روستای آن یعنی معادل 59 درصد به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش زمکان نیز 45 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 25 روستا معادل 56 درصد با بحران شدید آب شرب مواجه هستند و به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

باوندپور گفت: تنها منبع تأمین آب شهر میرآباد و هر سه روستای اقماری سراب شیان است که به دلیل خشکسالی شدید بیش از دو سال گذشته خشک شده است.

وی افزود: در سال گذشته چاهی در این منطقه حفاری شد که به دلیل فقر شدید سفره‌های زیرزمینی منطقه فاقد آب بود و جوابگوی مشکل آب شهر میرآباد و روستاهای اقماری نبود اما در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه از این منطقه بازدید و دستوراتی در این زمینه صادر کرد.

بی آبی 8 روستای بخش "سندرک" میناب پس از سیلاب اخیر/ آبرسانی معطل اعتبارخرید لوله مانده استبیش از 81 هزار نفر از آب پایدار در قالب جهاد آبرسانی در هرمزگان بهره‌مند می‌شوندنماینده بوشهر در مجلس: طرح‌های آبرسانی استان راه‌اندازی شود

باوندپور گفت: مقرر شده آب شهر میرآباد و هشت روستای اقماری دارای تنش شدید آبی از آب پایدار بهره‌مند شوند و روز گذشته نیز تیم مطالعاتی و فنی از شرکت آبفا در منطقه حاضر شدند و اقدامات اولیه را انجام دادند و امید داریم با دستور ویژه وزیر نیرو حمایت استاندارحداکثر طی یکسال آینده مشکلات این منطقه به صورت پایدار رفع شود.

فرماندار ثلاث‌باباجانی بیان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در زمینه آبرسانی سیار در شهر میرآباد و روستاهای اقماری این شهر همکاری مناسبی داشتند.

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران آب آب و هوا احیای منابع زیرزمینی آب بحران آب آب و هوا احیای منابع زیرزمینی آب ثلاث باباجانی شهر میرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان