Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:51:17 GMT

کوهنورد مصدوم ۵۱ ساله در ارتفاعات سبلان نجات یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۲۶۴

کوهنورد مصدوم ۵۱ ساله در ارتفاعات سبلان نجات یافت

عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز گذشته پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات هلال احمر استان مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد در ارتفاعات سبلان تیم عملیات بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این فرد قصد صعود به سبلان را داشته است، گفت: بعد از چندین ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی فرد مفقودی و مصدوم را ساعت ۴:۱۱ بامداد روز پنجشنبه ۳۰ تیر در منطقه آلوارس با شکستگی ۲ پا و یک دست پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: بعد از انجام اقدامات اولیه مصدوم با بالگرد به مرکز استان انتقال و در محل معاونت امداد استان جهت مراحل درمان و انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

ضربی ادامه داد: تیم‌های اعزامی شامل ۳ تیم کوهستان با ۱۵ نفر نیروی عملیاتی متشکل از تیم واکنش سریع استان و تیم‌های کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های مشگین‌شهر و سرعین با ۳ دستگاه خودروی امدادی و یک دستگاه بالگرد بوده است.

وی تصریح کرد: فرد حادثه دیده در مسیر صعود به قله سبلان به دلیل جدا شدن از گروه برای فرود انفرادی به سمت پناهگاه دچار حادثه شده بود که نهایتاً به دلیل عدم آشنایی مسیر در منطقه آلوارس پیدا شد.

کد خبر 5543516

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر اردبیل کوهنوردی مصدومیت اردبیل کوه سبلان عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز اربعین حسینی شیوع کرونا خراسان رضوی جهرم اردبیل مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی جمعه شب به خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی برگیر افتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

کاوسی افزود: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

کد خبر 6095948

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • نجات ۷ نفر در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند