Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم جنوب استان اردبیل از برداشت‌های غیراصولی شن و ماسه و حراج به بیت‌المال گلایه‌مند هستند.

میر غنی نظری روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در جریان بازدید از ظرفیت‌های معدنی منطقه قزل‌اوزن در خلخال اظهار کرد: در کنار کاهش صدور مجوز برداشت شن و ماسه، تمرکز اصلی مسئولان باید برداشت ذخایر معدنی ارزشمند با ارزش افزوده بالا باشد تا ایجاد فرصت‌های اشتغال و توان اقتصادی بیشتر را برای اهالی شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: منطقه قزل‌اوزن از منابع ارزشمند معدنی برخوردار است و ما از وزیر و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم تا هر چه سریعتر مطالعات برای اکتشاف و استخراج معادن این منطقه انجام شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ضرورت ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان بیکار منطقه را با فعال‌سازی معادن ارزشمند جنوب استان یادآور شد و گفت: بهره‌برداری این معادن در حوزه‌های مس و سنگ آهن می‌تواند به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش نیز کمک کند.

نظری افزود: سعی ما بر این است تا با تقویت ظرفیت‌های معدنی در قزل‌اوزن خلخال و منطقه هشتجین بتوانیم برای فعالان این بخش فرصت‌های مناسبی را مهیا کنیم تا در سایه ظرفیت‌های معدنی، تحول اقتصادی انجام شود.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا هر چه سریعتر برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران در این حوزه مجوزهای لازم را صادر کرده و در کنار آن به تکمیل پروسه مطالعات و امکان‌سنجی از ظرفیت‌ها کمک کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خاطرنشان کرد: در جنوب استان اردبیل نیز همچون مشگین‌شهر توان بالای معادن با ضرایب اطمینان بیشتر وجود دارد که بهره‌برداری از این معادن می‌تواند به تحول اقتصادی در این منطقه و تولید ثروت برای اهالی کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معادن اکتشاف معدنی خلخال برداشت شن و ماسه قزل اوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر