Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار گرگان با اشاره به طرح جهادی محله من گفت: شهرداری ها تاکنون به صورت جدی به سکونت گاه ها ورود نداشته اند و به دنبال ساخت پروژه های بزرگ بوده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدرضا سبطی در گفتگویی اظهار کرد: قانون ۳۷۲ وظیفه برای شهرداری ها مشخص کرده که این وظایف بار مسئولیتی سنگینی را برای این نهاد به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبطی افزود: این شرایط در حالی است که شهرداری ها در حوزه درآمدی به صورت خودگردان اداره می شوند و از منابع دولتی استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به بودجه سال جاری بیان کرد: بودجه سال قبل یک هزار میلیارد تومان بود که در موعد پنج ماه پایانی که بنده مسئولیت شهرداری را برعهده گرفتم به طور کامل محقق و ۲۰ درصد نیز مازاد بر بودجه تحصیل شد و امسال با افزایش یک و نیم برابری به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

شهردار گرگان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در محله شریعتی اشاره کرد و گفت: طرح محله من یک رویکرد جدید در حوزه مدیریت شهری و شورای ششم است که اعضای شورا نسبت به این طرح اعتقاد راسخ دارند و به صورت پایلوت از محله شریعتی آغاز شد.

سبطی با بیان اینکه ۹۲ درصد رضایتمندی در کوی شریعتی ثبت شده، خاطرنشان کرد: شهرداری ها تاکنون به صورت جدی به سکونت گاه ها ورود نداشته اند و به دنبال ساخت پروژه های بزرگ بوده اند اما در این دوره مدیریت شهری با همراهی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تلاش می کنیم در تمامی محلات رضایتمندی کامل شهروندان را جلب کنیم.

شهردار گرگان با اشاره به اقدامات جهادی در این محله عنوان کرد: در هر محله که وارد می شویم یک پروژه شاخص در نظر می گیریم که پارک خطی و بوستان در حاشیه رودخانه کوی شریعتی به عنوان پروژه شاخص این محله انتخاب شده که به زودی عملیات احداث آن آغاز می شود.

وظیفه داریم از جنگل النگدره حفاظت کنیم

سبطی در ادامه پیرامون وضعیت فعلی پارک جنگلی النگدره گفت: پیاده راه بزرگی که به طور طبیعی در جنگل های هیرکانی ایجاد شده است ما وظیفه داریم به خوبی آن را صیانت و به نسل بعد تحویل دهیم.

وی افزود: اتفاق خوبی در النگدره افتاده که از حمایت های شورای تامین، فرمانداری و شورای شهر گرگان که در این موضوع و سیاست گذاری بنده را حمایت کردند تقدیر و تشکر می کنم.

شهردار گرگان در ادامه با توجه به روند عدم ورود خودرو در پارک جنگلی النگدره گفت: پارک های بسیاری در سطح شهر گرگان داریم که شهروندان می توانند با خودرو به آنجا تشریف ببرند اما در النگدره به خاطر اینکه پیاده راهی طبیعی است همچنان اجازه ورود ماشین وجود ندارد.

سبطی افزود: شهرداری با تدابیری همچون امکان تردد ماشین های برقی و سیستم حمل و نقل عمومی و با رعایت احتیاط در این پارک جنگلی در حال خدمت به شهروندان است که در نظر داریم تعداد خودروهای برقی را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یک اقدام خوبی که در ایام پایانی سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاده، خریداری ۴۰ دستگاه اتوبوس برای شهر گرگان بوده که از این تعداد ۴۰ میلیارد تومان آن از منابع مالی شهرداری و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از منابع سازمان شهرداری های کشور تحصیل و پرداخت کرده ایم.

وی در پایان گفت: امیدواریم به محض اینکه این اتوبوس ها به شهرداری گرگان تحویل شود ایستگاه داخل محله برای تمام محلات به ویژه محلات کم برخوردار راه اندازی می کنیم تا شهروندان بتوانند به راحتی تردد کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان شهردار گرگان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان