Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در چندسال گذشته در آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان، تلاش بر این بوده است که از شیوه عرضه محور به سفارش‌محور حرکت کنیم. به‌طورکلی ۴۰۰ واحد صنفی در طرح آموزش دوگانه با فنی‌وحرفه‌ای همکاری می‌کنند که به معنای ۴۰۰ کارگاه مجهز صنعت به روز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش اخوان طبسی صبح امروز _ پنجشنبه سی‌ام تیرماه_در نشست خبری فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار کرد: در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اعتقاد بر این است که برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم، باید ابتدا نگرش به ارائه خدمت تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدل‌های سنتی آموزشی پاسخگوی نیاز امروز کشور نیست و اگر بخواهیم با نگاه سابق ادامه دهیم، دچار بحران‌های جدی در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و صنوف خواهیم بود.

وی افزود: امروزه در جامعه بین مسئولان امر، دغدغه اشتغال است اما صاحبان صنایع و صنوف از کمبود نیرو صحبت می‌کنند. چگونه می‌شود که صنایع و صنوف نیاز به نیروی کار دارند اما در کشور صحبت از کمبود کار است؟ در چندسال گذشته در آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان همه تلاش بر این بوده است که از شیوه عرضه محور به سفارش محور حرکت کنیم.

در نظام‌های موفق آموزشی دنیا، دولت نمی‌تواند مجری آموزش باشد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: اعتقاد بر این است که در نظام‌های موفق آموزشی دنیا، دولت نمی‌تواند مجری آموزش باشد؛ چراکه در رشته مهارتی با توجه به تغییرات به روز و شدید تکنولوژی در صنعت، دولت نمی‌تواند آخرین تکنولوژی را به کارگاه‌ها بیاورد.

وی تصریح کرد: ارتباط بسیار قوی با صنایع و صنوف در دستور کار فنی و حرفه‌ای بوده و اعتقاد بر این است که باید در امر آموزش بخش خصوصی نیز با صاحبان صنایع و صنف ارتباط بگیرند. ارتباط صحیح واقعی و دو سویه با صنعت، موجب می‌شود نیاز واقعی صنعت گرفته شود و با شناخت صحیح از نیاز بازار کار، برنامه‌ریزی انجام می‌شود و درپی این موارد آموزش ارائه شده اثرگذار باشد.

اخوان طبسی اضافه کرد: در همین راستا طرح آموزش دوگانه و طرح صلاحیت حرفه‌ای وجود دارد، برای افراد جویای کار، نظام آموزشی دوگانه پیشنهاد می‌شود که ۳۰ درصد آموزش در محیط کارگاهی و مابقی در محیط واقعی کار بوده است. بنابر ارتباط اولیه انجام شده، در ابتدا شغل موردنظر شناسایی می‌شود و شغل مذکور به روش سفارش‌محور، دو سوم آموزش در داخل بنگاهی که قرار است فرد به کار گرفته شود، ارائه می‌شود.

وی گفت: تقریباً یک هزار نفر در این روش آموزش دیده‌اند و بهترین اصنافی که افراد در آن به کار مشغول شده‌اند شامل صنف خدمات خودرو سبک اصفهان و صنف برق خودروی اصفهان بوده است. به طور کلی ۴۰۰ واحد صنفی در طرح آموزش دوگانه با فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند که به معنی ۴۰۰ کارگاه مجهز صنعت به روز است. همچنین ۳۶ نمایندگی خودرو در این طرح درحال همکاری است که از مجهزترین کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای تجهیزات بهتری دارند. این سیستم در کشور درحال اجرا شدن است و به طور قطع می‌توان گفت در اصفهان بسیار کامل‌تر اجرا می‌شود.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 589760

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر کل فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان مهارت آموزی روش آموزش در فنی و حرفه ای صاحبان صنایع و صنوف وضعیت آموزش های سازمان فنی و حرفه ای آموزش های فنی و حرفه ای استان اصفهان صلاحیت حرفه ای در فنی و حرفه ای هفته ملی مهارت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حرفه ای استان اصفهان طرح آموزش دوگانه فنی و حرفه ای صنایع و صنوف فنی وحرفه ای آموزش فنی سفارش محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد