Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پانزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل معاونت‌های غذا و دارو برای رایزنی درباره اهداف عالی سازمان غذا و دارو با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این همایش "بهرام دارایی" رییس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌های حوزه سلامت به پیشرفته‌ترین تجهیزات و روش‌های نوین تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کنترل کیفی کالا‌های سلامت و تسریع در پاسخ دهی به نمونه‌های دریافتی بخصوص در شرایط بحران باید به تجهیز آزمایشگاه‌ها توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان غذا و دارو افزود: تجهیز مبادی ورودی و صادراتی به امکانات و تجهیزات مناسب، تست‌های سریع و روش‌های جدید و کاهش زمان پاسخ دهی به محصولات صادراتی، نظارت بر کنترل کیفیت فرآورده‌های دارویی غذایی و سایر محصولات سلامت در سطح عرضه، کاهش موازی کاری ارگان‌های نظارتی به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و تفویض اختیار به معاونت‌های غذا و دارو و تمرکز زدایی از بحث‌های کلیدی در حوزه آزمایشگاهی است.
"بهرام دارایی" بر اهمیت طرح تحول سلامت غذا و اهمیت حفظ سلامت آحاد کشور و تسهیل در صدور مجوز‌های مرتبط با کالا‌های سلامت، و حمایت از طرح دارو یار و اهمیت کنترل دارو در سطح عرصه تاکید کرد.
در این همایش دوروزه، مدیران آزمایشگاه کنترل معاونت‌های غذا و دارو ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی با مدیران آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در خصوص مسائل مشکلات و روش‌های نوین در سال؛ تولید؛ دانش بنیان و اشتغال افرین رایزنی می‌کنند.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزمایشگاه سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی در دیدار با مهدی حسین‌پور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندار استان کردستان اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

وی گفت: هم‌اکنون استاندارد در مرز باشماق نماینده‌ای به منظور کنترل کالا دارد و هنوز آزمایشگاه رسمی و ثابتی در این مرز وجود ندارد.

وی ایجاد یک مرکز نمونه‌برداری ثابت استاندارد را در مرز باشماق لازم دانست و افزود: باتوجه به حجم زیاد صادارات و واردات کالا در مرز باشماق کنترل بر صادرات کالا در این مرز ضروری است.

احمدی تأکید کرد: در همراهی و حمایت از اداره‌کل استاندارد استان کردستان برای تقویت نظام تحولی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار گفت: بدون تردید توفیق سازمان ملی استاندارد ایران پس از ۲۶ سال در اعتبار سنجی به کالای ایرانی و عرضه آن به ۱۱۰ کشور جهان نشان از حاکمیت مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی و مردمی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران است.

مهدی حسین‌پور از حمایت و پشتیبانی در اتمام پروژه ساختمان صادرات و واردات استاندارد استان کردستان در مرز باشماق از فرماندار شهرستان مریوان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097972

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد