Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@03:43:20 GMT

تداوم روند نزولی در بازار جهانی نفت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۶۶۱

تداوم روند نزولی در بازار جهانی نفت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه برای دومین روز متوالی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، بهای معاملات نفت برنت ۷۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۶ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۴ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۸ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش، به ۹۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز چهارشنبه ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.

قیمت‌های نفت تحت تاثیر محدود شدن عرضه جهانی پس از تحریم‌های غربی علیه نفت روسیه از یک سو و نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی از سوی دیگر، نوسانی شده‌اند.

آماری که روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر بنزین این کشور هفته گذشته ۳.۵ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد ذخایر بنزین را ۷۱ هزار بشکه پیش‌بینی کرده بودند.

استفن شورک از نشریه شورک ریپورت در این باره گفت: ما در اوج فصل رانندگی تابستانی هستیم و تقاضا برای بنزین راکد شده است.

به گفته وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای بانک ING، آمار ذخایر سوخت آمریکا منفی بود زیرا با وجود تولید کمتر پالایشگاهی، ذخایر بنزین رشد کرده است. به نظر می رسد قیمتهای بالا، روی تقاضا تاثیر منفی گذاشته و تقاضا برای بنزین از نظر فصلی، در مقایسه با هفته پیش کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت در میادین متعدد ازسرگرفته شده است و وضعیت فورس ماژور که هفته گذشته اعلام کرده بود را لغو کرد، نگرانی‌ها نسبت به عرضه لیبی تا حدودی کاهش پیدا کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قیمت نفت ، بنزین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت نفت بنزین کاهش پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است