Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار داشت: مراکز خریدار چوب در استان نظارت و پایش می شود تا کسانی که اقدام به فروش چوب های قطع شده از جنگلهای استان می کنند، در زمانی کوتاه دستگیر شوند.

وی بیان کرد: منابع طبیعی گلستان هم مکلف شده نظارت های بر پروانه بهره برداری از جنگل‌ها را بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری گلستان از افزایش سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های قاچاق چوب خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در دادگاه ها ، دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید علت آن اعلام شود .

وی همچنین بر  تلاش دستگاه های متولی برای پیشگیری از بروز آتش در جنگل‌ها و مراتع گلستان تاکید کرد و گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی باید فراهم شود تا در صورت آتش سوزی، تلاش برای خاموشی آن در زمانی کوتاه آغاز شود.

آسیابی افزود: شرکت های دانش بنیان گلستان ظرفیت خوبی برای نظارت و پایش هوشمند جنگلها دارند که امیدواریم  از این فناوری های نوین استفاده شود.

اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار بوده که شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع (شمال استان)، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و اراضی مستثنیات و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی موات است.

برچسب‌ها تجارت چوب گلستان کالای قاچاق جنگل های هیرکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجارت چوب گلستان کالای قاچاق تجارت چوب گلستان کالای قاچاق جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.
یونس خلیلی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد را از ۱۶ فروردین امسال آغاز کردیم.
وی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.
خلیلی خاطر نشان کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال شروع شد.

دیگر خبرها

  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد