Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:37:20 GMT

پیگیری معضلات فرهنگی پایتخت در شورای ششم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۷۹۶

پیگیری معضلات فرهنگی پایتخت در شورای ششم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: «چهارشنبه‌های فرهنگی» نام طرحی است که برای بررسی کارآمد بودن رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در شکل‌گیری کامل هویت‌بخشی در تهران برگزار می‌شود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تهران پایتخت ایران شهری با نظام و مسائل پیچیده و درهم تنیده است، در این بین وسعت جغرافیایی و تراکم جمعیت در شهر تهران، آن را تبدیل به یک ابر شهر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رویکردها و سیاست‌های لازم برای رفع مسائل تهران باید با در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط کالبدی شهر مانند عمران، معماری، محیط‌زیست و حمل‌ونقل باشد، در عین حال شرایط روحی و فرهنگی شهر مانند آسیب‌های اجتماعی، فعالان و فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های شهروندان باید در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مهم‌ترین مسائل فرهنگی شهر تهران بی‌هویتی است، از دست رفتن هویت محله‌ها و به‌طور کلی شهر تهران بر سایر عوامل کالبدی نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: سیاست‌های هویت‌بخش برای شهر تهران باید مبتنی بر دو رکن اصلی زیست و شهروندان باشد، محور قرار گرفتن خانواده به‌عنوان رکن ابتدایی در تمام برنامه‌ها و رویکردهای مجموعه مدیریت شهری و توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اصیل اجتماع و جریان‌ساز می‌تواند در ایجاد هویت مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی در شهر تهران نقش مهمی ایفا کند.

نادعلی گفت: «چهارشنبه‌های فرهنگی» نام طرحی است که برای بررسی کارآمد بودن رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در شکل‌گیری کامل هویت‌بخشی در تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با بازدید از پروژه‌ها و موقعیت‌های فرهنگی، هنری و دینی ناتمام و بر زمین مانده در مناطق شهرداری تهران شروع شده و تحلیل چرایی رکود برخی پروژه‌ها و بررسی راهکارهای اجرایی برای بهره‌برداری بهینه از آنها از جمله مهم‌ترین اتفاقات طرح چهارشنبه‌های فرهنگی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از سوی دیگر دیدار با نخبگان و فعالان فرهنگی، هنری و دینی منطقه و گفت‌وگوی بدون واسطه با آنها در مناطق ازجمله دستاوردهای طرح چهارشنبه‌های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مسائل مناطق و تبادل نظر با کارشناسان عرصه فرهنگ با حضور شهردار منطقه و مجموعه مدیریتی آن در بیشتر موارد راهکارهای اجرایی مناسبی را در اختیار تصمیم‌گیران عرصه سیاست‌گذاری قرار می‌دهد.

نادعلی ادامه داد: طرح چهارشنبه‌های فرهنگی از چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و منطقه ۹ کلانشهر تهران اولین منطقه‌ای بود که بازدید از آن انجام شد و تاکنون مناطق ۲۰، پنج، هفت مورد بررسی قرار گرفته و با شهروندان در مورد مسائل مناطق صحبت شده است.

وی گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، طرح چهارشنبه‌های فرهنگی مطرح شد.

کد خبر 589727

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری علیرضا نادعلی محلات شهر هویت شهر پایتخت مقام معظم رهبری شوراي شهر تهران سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران معضلات فرهنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح چهارشنبه های فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»