Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: قصد داریم تا پایان سال ۲۰۲۲ ورزشکاران را در ۸ رویداد ورزشی به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی روز چهارشنبه، ۲۹ تیر ماه، در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جلسات، گردهمایی و نشست‌هایی چون تشکیل کمیته فنی سی و یکمین دوره‌ی بازی‌های تابستانی دانشجویان، جلسات هفتگی برای بررسی وضعیت تیم‌های دانشجویی، جلسه با کارشناسان حقوقی به منظور تدوین آیین نامه انضباطی فدراسیون و جلسات کمیته هشت‌گانه فدراسیون از جمله برنامه‌های فدراسیون ورزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اعزام دو نماینده کشور به دوره‌ی نهضت داوطلبین فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، اعزام یک دانشجو برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس مدیریت ورزشی دانشگاه سوچی و اعزام سه نماینده کشور برای استفاده از بورسیه دانشگاه پکن از جمله اقدامات دیگر فدراسیون است.

وی در خصوص اعزام تیم های دانشجویان به مسابقات بین‌المللی گفت: قصد داریم با همکاری بخش‌های مختلف آموزش عالی تا پایان سال 2022 در ۸ رویداد ورزشی  سه گانه،شطرنج،قایقرانی کانو و کایاک و بسکتبال سه نفره دختران لیگ جهان و مسابقات جام جهانی ورزش‌های رقابتی در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، ووشو ساندا و تالو، کاراته شرکت کنیم.

بشیریان تصریح کرد:  راه‌اندازی سیستم اتوماسیون فدراسیون برای هیأت‌های استانی و بخش آموزش عالی، ایجاد کمیته اطلاعاتی برای اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیته فدراسیون‌ها،برگزاری ۶۴ جشنواره ورزشی کارگاه وبینار و همایش در دوران کرونا، مسابقه چالش دویدن و معرفی ۸۳ ورزشکار قهرمان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در دوسال گذشته معرفی شده اند.

بشیریان در خصوص امور فرهنگی، انتشارات و تبلیغات فدراسیون نیز گفت: هماهنگی با صدا و سیما برای انتشار اخبار پوششی برنامه‌ها، اجرای برنامه مشترک توسط هیات‌های استانی به مناسبت هفته ورزش، برگزاری روز جهانی ورزشگاه دانشگاهی تهیه و انتشار نشریه خبری فدراسیون، برگزاری دورهای آموزشی برای مربیان دانشجویان و داروان دانشگاه‌های کشور، تدوین و برسی اولین المپیاد ملی دانشجویان دانشگاه‌های کشور ۱۴۰۱، بررسی آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی استانی برنامه راهبردی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، تشکیل انجمن ورزشهای الکترونیک و هوش مصنوعی، ایجاد مرکز هماهنگی فعالیت ورزش‌های همگانی، جلسات کمیته فنی به صورت حضوری و برخط کارگاه مبارزه با دوپینگ و... را می‌توان از جمله دیگر اقدامات فدراسیون عنوان کرد.

همچنین هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش های دانشگاهی که در تالار لعل دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان وظیفه خود می داند تا به سلامت دانشجویان نگاه ویژه ای داشته باشد و در اولویت های خود قرار دهد و ورزش در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند و هرگونه فعالیتی که منجر به تحرک و نشاط و شادابی و تقویت روحیه دانشجو شود از پشتیبانی سازمان برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت و زیر ساخت‌های ورزشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود : از دانشگاههای کشور در مناطق مختلف بازدیدی که داشتم، دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند و نیاز است با برنامه ریزی منسجم دانشجویان و دانشگاهیان از این ظرفیت های موجود نهایت استفاده را در راستای افزایش نشاط و شادابی و سلامتی بکار گیرند.

داداش پور از سه نهاد اثربخش در حوزه ورزش که در زیر مجموعه سازمان امور دانشجویان مستقر هستند نام برد و گفت: اداره کل تربیت بدنی، پژوهشگاه تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به عنوان سه ضلع ورزشی می‌توانند با هم افزایی و تقویت یکدیگر و با همکاری انجمن‌های ورزشی سهم بزرگی در جریان سازی ورزشی را در مراکز آموزش عالی رقم بزنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش مرکز رشد و نوآوری تجهیزات ورزشی و دانش بنیان در این حوزه، سهم ایران در تولید تجهیزات و وسایل ورزشی در دنیا ارتقاء یابد و برگزاری جشنواره ایده های نوآور ورزشی در حاشیه المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان در تبریز را در همین راستا برشمرد.

در نهایت و در این مجمع بعد ارز رای گیری دکتر ابراهیم علی دوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و خانم زهرا سلمان رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی  وزارت علوم با کسب ۳۸ رای از ۴۳ رای مأخوذه به عنوان نایب رئیسان فدراسیون انتخاب شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی سازمان امور دانشجویان بین المللی تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟