Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر سنندج مشخص و اخطارهای لازم در راستای نوسازی و بازسازی به مالکان داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، امید جعفری معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه و بافت فرسوده ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به موانع سد راه تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: براساس قانون بالادست تذکرات لازم از سوی شهرداری سنندج به مالکان بافت فرسوده در مرکز شهر و سایر نقاط داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج،یادآور شد: رویکرد در بافت فرسوده، نوسازی، بازآفرینی و بهسازی است که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در راستای تحقق این مهم باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: نوسازی واحدها و املاک واقع در بافت‌های فرسوده براساس طرح تفصیلی در راستای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و همچنین ایجاد بستر برای خدمات‌ رسانی بیشتر به شهروندان به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه این شهرداری است.

جعفری با تاکید براینکه در زمینه بازآفرینی و بهسازی بافت فرسوده بخش‌های مختلف و خود مالکان باید پای کار بیایند در غیر این صورت به نتیجه ای نخواهیم رسید، گفت: یکی از مشکلات در این حوزه مالکان ساختمان هایی هستند که دربافت تاریخی قرار گرفته و با محدودیت هایی از سوی میراث فرهنگی در ساخت و ساز مواجه هستند.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج، بخشی از ساختمان ها نیز در لیست آثار ملی ثبت شده و جزء آثار با ارزش محسوب می‌شوند در نتیجه اجازه هیچگونه دخل و تصرفی در آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر مشخص و تذکرات لازم نیز به مالکان داده شده است، افزود: با توجه به حادثه متروپل دستورالعمل جدید برای احصای مناطق بحرانی و پرخطر شهر داده شده است.

جعفری اضافه کرد: در همین راستا طرح بروزرسانی اطلاعات و بازطراحی محلات سرتپوله،آقا زمان، قطارچیان و ...در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک به مشاور داده می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج با توجه به قرار گرفتن در بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در اجرای آن از توان و ظرفیت مشاورین متخصص توانمند بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: داده شده بافت فرسوده شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده