Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@12:26:03 GMT

خودرو "ال ۹۰" با کمک روس‌ها برمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۳۲۵۸

آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر منطقی امروز در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد در پاسخ مبنی بر دستاورد سفر رئیس جمهور روسیه به ایران گفت: در سفر اخیر روس‌ها به ایران بحث بازگشت خودروی ال ۹۰ مطرح شد که دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، از طرفی هم مجموعه‌ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد، اما در حال خاک خوردن است که ما درصدد هستیم این مجموعه را فعال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: روس‌ها گزینه‌های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه‌های داخلی نیز مطرح است. اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می‌توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه‌های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

واردات خودرو‌های بالای ۱۰ هزار دلار یعنی واردات برای پولدار‌ها

­معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: واردات خودرو‌های بالای ۱۰ هزار دلار، خودرو‌های اقتصادی را شامل نمی‌شود و فقط درصدی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند می‌توانند چنین خودرو‌هایی خریداری کنند.

منوچهر منطقی در خصوص برخی اظهار نظر‌ها درباره خودرو‌های وارداتی زیر ۱۰هزار دلار افزود: در جهان حدود چهار میلیارد نفر با درآمد سرانه کمتر از ۲هزار دلار امرار معاش می‌کنند و به همین دلیل خودروسازان یک دهه فکر کردند تا محصولات با طراحی جدید و قیمت مناسب برای این دسته از مردم تولید کنند. به نظر می‌رسد ما متوجه تغییرات فناوری در جهان نیستیم، زیرا امروز خودروسازان در تلاشند تا قابلیت‌های محصولات خود را ارتقا و قیمت‌ها را کاهش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تدوین آیین‌نامه واردات خودرو گفت: باید نظر همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه گرفته و سپس متناسب با آن طرح، آیین نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش می‌کنیم در آن از دیدگاه‌های همه تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.امروز می‌خواهیم وارد دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد شود و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت رخ دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودرو ال ۹۰ منوچهر منطقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو