Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نیما باغبانی روز پنجشنبه در سومین سمینار تخصصی و جشنواره بین المللی قارچ  کشور در سنندج از مشارکت و همراهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان و شهرداری سنندج و واحد قارچ اورامان سبز در برگزاری جشنواره و مسابقه قارچ در این استان تشکر کرد و اظهار داشت: ماهیت سمینارها و جشنواره های ما ترویج مصرف این محصول با کیفیت غذایی بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ با شیوع بیماری کرونا صنعت کشاورزی و سایر صنایع با مشکل مواجه شدند، گفت: در اواخر این سال میزان تولید قارچ کشور ۱۵۰ هزار تن بود و با بحران کرونا این میزان کاهش یافت.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور ادامه داد: با کارهایی که هیات امنا و انجمن صنفی در سال ۱۳۹۹  انجام دادند تولید سالانه قارچ خوراکی به ۱۸۰ هزار تن افزایش یافت.

باغبانی با اشاره به اینکه زنجیره صنعت قارچ شامل کمپوست، بذر و خاک پوششی است، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولید قارچ با تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۱۷۵ هزار نفر در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۷۵ واحد کمپوست با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۱۴ هزار نفر و ۲۰۰ هزار نفر غیر مستقیم در کشور فعالیت می کند.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور افزود: ۱۶۵ واحد تولید بذر قارچ با اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و چهار هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم و ۲۰۰ واحد خاک پوششی مورد نیاز این محصول در کشور وجود دارد.

باغبانی تعداد واحدهای صنایع تبدیلی قارچ در کشور را ۳۰ واحد خواند و گفت: ظرفیت اسمی این تعداد واحدها یک هزار تن و میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم آن ۶ هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی گردش مالی زنجیره قارچ در سال گذشته را ۱۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان خواند و گفت: سه هزار تن از تولید قارچ کشور هم به سایر کشورها صادر شد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور به چالش ها و موانع پیش روی صنعت قارچ اشاره کرد و گفت: وارداتی بودن بخش زیادی از تجهیزات و تکنولوژی های حلقه های زنجیره تولید، از دسترس خارج شدن مواد اولیه به واسطه تیم سازماندهی شده واسطه گری و بروکراسی اداری، مشکلات تغییر کاربری اراضی و طولانی بودن صدور مجوزها از مشکلات پیش روی تولید این محصول در کشور است.

باغبانی ادامه داد: طولانی بودن فرآیند اعطای تسهیلات، صادرات فصلی به دلیل صدور دستورالعمل های خلق الساعه و خلاء بیمه در تمامی بخش های زنجیره تولید از دیگر موانع پیش روی بخش تولید قارچ است.

افزایش سه برابری سطح گلخانه ها در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این نشست با اشاره به اینکه  اقتصاد این استان مبتنی بر کشاورزی و دامداری است، اظهار داشت: براساس آمار رسمی ۳۰ درصد اشتغال و ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی و دامداری است.

پیمان اسکندری با اعلام اینکه سالانه  ۲.۹ تا ۳.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، افزود: میزان سطح گلخانه در استان ۳۷ هکتار است که در سال جاری و سال آینده به دنبال افزایش ۲ تا سه برابری این میزان سطح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ تشکر کرد و گفت: برگزاری این سمینار و جشنواره شروعی برای فعالیت های حوزه قارچ در راستای ترویج و افزایش سرانه مصرف این محصول است.

اسکندری با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان نیست، اظهار داشت: سالانه ۱۸۰ هزار تن قارچ در کشور تولید می شود که چهار هزار تن آن مربوط به کردستان است و این استان در این خصوص رتبه چهاردهم را دارد.

نخستین و دومین دوره این سمینار به ترتیب در شهرستان های ملارد تهران و اصفهان برگزار شد و از امروز سومین دوره آن در کردستان آغاز شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان محمدعلی طهماسبی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج جهاد کشاورزی کردستان قارچ خوراکی تولید قارچ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه آمل تولید محصول سالم و طیب، توجه به الگوی کشت و بهره برداری از جنگل با توجه به اقلیم، استفاده از افکار و سیاست‌های کشور هلند در بخش کشاورزی برای بهره برداری از علم روز کشاورزی، توجه و برنامه ریزی برای تأمین نهاده‌ها، سوخت و آب کشاورزی، حمایت از محصولات تولیدی استان و برنامه ریزی در راستای خرید محصولات کشاورزی استراتژیک تولیدی و کمک به رشد اقتصاد کشاورزی و تنظیم برنامه بلندمدت انتظارات امام جمعه آمل از سازمان جهاد کشاورزی مازندران بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن گرامیداشت روز معلم و تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)، جایگاه کشاورزی، صنعت و گردشگری شهرستان آمل در سطح کشور را ویژه دانست و گفت: بالاترین تولید استان در کشت برنج مربوط به دشت هراز و شهرستان آمل بوده و تولید محصولات کشاورزی استراتژیک و تأمین امنیت بازار پایتخت کشور از سوی این استان خود مبین جایگاه ویژه مازندران در کشاورزی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آمل ثابت کرد تولید محصولات کشاورزی از لحاظ اقتصادی می‌تواند وارد رقابت با اقتصاد صنعتی شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات فراوانی در بخش کشاورزی وجود دارد که این سازمان با تمام توان در حال پیگیری موضوعات می‌باشد و به همین منظور انتظاراتی هم در راه خدمت رسانی مناسب‌تر به بهره برداران بخش کشاورزی از ائمه جمعه و جماعات دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نظر دارد در راستای تحقق شعار سال، استفاده از مشارکت مردمی را سرلوحه امور خود قرار دهد که در این راه نیازمند سازماندهی نظام‌های مردم نهاد مانند اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی است و کمک ائمه جماعات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: حفظ کاربری اراضی به عنوان یکی از محورهای برنامه‌ای باید با ارائه پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6094989

دیگر خبرها

  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود