Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ارزیابی کرد در جریان تهاجم روسیه به اوکراین، ۱۵ هزار سرباز روس کشته و حدود ۴۵ هزار سرباز دیگر زخمی شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد طبق آخرین ارزیابی های انجام شده در جریان تهاجم روسیه به اوکراین، 15 هزار سرباز روس کشته و حدود 45 هزار سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنز در نشست امنیتی اسپن در مصاحبه با شبکه ان بی سی اظهار کرد ارزیابی های اطلاعاتی از تلفات و مجروحان جنگ روسیه و اوکراین همیشه حدودی است و رقم ثابتی ندارد.

وی افزود: ارتش اوکراین نیز تلفات بی‌شماری داشته و احتمالا این تلفات اندکی کمتر از تلفات ارتش روسیه است اما سربازان بسیاری مجروح شده‌اند.

برنز همچنین درباره سلامت عقلانی و فیزیکی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: رهبر روسیه ثبات کافی ندارد. شایعات زیادی درباره وضعیت سلامتی پوتین وجود دارد اما در نهایت او بسیار سالم است.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که تمامی اقدامات امنیتی لازم برای محافظت از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در برابر بیماری کووید همچنان اعمال می‌شود، بنابراین، تمامی تدابیر برای محافظت از سلامتی رهبر روسیه در حال انجام بوده و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اطلاعات مربوط به وضعیت بد سلامتی پوتین را رد کرده و گفت که چنین شایعاتی باید بر وجدان کسانی که آنها را منتشر کردند، سنگینی کند. وزیر خارجه روسیه یادآور شده بود که مردم هر روز این فرصت را دارند که ببینند رئیس جمهوری روسیه چگونه در محافل مختلف ظاهر شده و در سلامت کامل بسر میبرد.

رئیس سیا افزود: ارتش روسیه در فاز اول حمله به اوکراین و هنگام تصرف کی‌یف و مناطق غربی اوکراین، با تلفات بی‌شماری مواجه شد. ارتش روسیه در فاز جدید جنگ از سلاح هایی با برد بلند استفاده کرده و در نتیجه با وجود ضعف نیروهایش، از ادامه تلفات بی‌شمار جلوگیری کرده است.

این در حالی است که مقامات اوکراین در ماه آوریل ادعا کردند که تاکنون بیش از 20 هزار سرباز روسی را کشته‌اند.

همچنین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون باعث مرگ 5 هزار و 24 غیرنظامی و زخمی شدن 6 هزار و 520 غیرنظامی دیگر شده است.   

مقامات پنتاگون پیش بینی می‌کنند که درگیری‌های نظامی در اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت. ژنرال "مارک میلی"، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده ابراز عقیده کرده که منطقه دونباس هنوز بطور کامل برای کی‌یف از دست نرفته است و مقامات واشنگتن انتظار خصومت‌های طولانی مدت را دارند.

این مقام نظامی آمریکایی پس از نشست آنلاین گروه کشورهای غربی برای هماهنگی کمک‌های نظامی به اوکراین، این مسئله را بیان کرده و یادآور شد که عملیات نظامی روسیه در دونباس دیگر روندی فرسایشی پیدا کرده است.

"لوید آستین"، وزیر دفاع ایالات متحده نیز در این نشست اعلام کرد که نبرد در اوکراین در مرحله پایانی و حساسی قرار دارد. به گفته وی، و به همین دلیل حمایت جمعی از کی‌یف در شرایط کنونی "اهمیت حیاتی" داشته و بسیار ضروری است.

آستین گفت: «ما در خصوص مرحله تعیین کننده‌ای از جنگ صحبت میکنیم. بنابراین، حمایت جمعی ما از اوکراین اهمیت حیاتی دارد و باید فوری باشد و گروه غربی به یافتن راه‌های مناسب برای ارائه پشتیبانی طولانی مدت از نیروهای مسلح اوکراین ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار سرباز شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.»

به نقل از ایسنا او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که از دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» تشکیل شده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

بورل گفت تخمین اینکه اروپایی‌ها باید تا چه مدت و چه میزان پول به اوکراین بدهند دشوار است، اما اگر اتحادیه اروپا حمایت خود از کی‌یف را قطع کند سرنوشت جهان به‌کلی تغییر خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900959

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم