Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" در آخرین تجزیه و تحلیل‌های خود، قدیمی‌ترین کهکشانی که تاکنون مشاهده شده را رصد کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ تلسکوپ فضایی "جیمز وب" در آخرین تجزیه و تحلیل‌های خود، قدیمی‌ترین کهکشانی که تاکنون مشاهده شده را رصد کرده است. این کهکشان که قدمت آن به 300 میلیون سال پس از "مه‌بانگ" برمی‌گردد، GLASS-z13 نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تلسکوپ تنها چند هفته پس از آغاز ماموریت خود، رکورد قدیمی‌ترین کهکشان رصد شده تاکنون را با اختلاف 100 میلیون سال شکست. پیش از این کشف، عنوان قدیمی‌ترین کهکشان رصد شده به کهکشان GN-Z11 نسبت داده می‌شد که 400 میلیون سال پس از مه‌بانگ قدمت داشته و توسط تلسکوپ فضایی "هابل" رصد شده بود.

محققان "مرکز اخترفیزیک هاروارد و اسمیتسونیان کهکشان دیگری به نام GLASS-z11 را کشف کرده‌اند که هر دو این کهکشان‌ها دارای جرمی به اندازه یک میلیارد خورشید هستند و این همان میزانی است که از یک کهکشان با چنین قدمتی انتظار می‌رود و این نشان می‌دهد که ستاره‌ها حتی زودتر از تصور دانشمندان شکل گرفته‌اند. عرض GLASS-z13 تقریباً 1600 سال نوری است در حالی که GLASS-z11  تقریبا 2300 سال نوری عرض دارد.

به نقل از Petapixel، این امکان وجود دارد که تلسکوپ فضایی "جیمز وب" بتواند مناطق دورتر را رصد کند و کهکشان‌هایی با قدمت تنها 200 میلیون سال پس از مه‌بانگ را نیز کشف کند. این تلسکوپ فضایی در ابتدای مسیر قرار دارد و قرار است داده‌ها و تصاویر خیره‌کننده بیشتری از آن در آینده نزدیک منتشر شود.

تصاویر مادون قرمز تلسکوپ "جیمز وب" از کهکشان "NGC 7496 " تلسکوپ "جیمز وب" چطور رؤیای بشر برای دستیابی به بزرگ‌ترین "ماشین زمان" را محقق کرد؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی جیمز وب تلسکوپ فضایی جیمز وب قدیمی ترین کهکشان تلسکوپ فضایی میلیون سال جیمز وب رصد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پلنگی که کروکودیل شکار شده‌ را کشان کشان می‌برد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # پلنگ ، کروکودیل سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!
  • (ویدئو) پلنگی که کروکودیل شکار شده‌ را کشان کشان می‌برد
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • شکار نازی‌ها
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • رصد آسمان بر بلندای کوه | بزرگ‌ترین تلسکوپ ایران کجاست؟
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی